۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۰۳

وزارت دفاع روسیه:

مقامات کی یف کنترل اوضاع را از دست داده‌اند

مقامات کی یف کنترل اوضاع را از دست داده‌اند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مقامات کی یف کترل اوضاع اوکراین را از دست داده اند و به دروغ پراکنی علیه روسیه ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای درباره تازه‌ترین تحولات عملیات ویژه نظامی در اوکراین اعلام کرد هیأتی از این وزارتخانه امروز دوشنبه در مسکو نشستی را با نمایندگان سازمان ملل درباره همکاری‌های بشردوستانه در اوکراین برگزار کرده است.

این وزارتخانه افزود: اوکراین تا کنون به هیچ از یک ملزومات ایجاد کریدورهای بشردوستانه پایبند نبوده است. مقامات و رسانه‌های اوکراینی درباره اینکه روسیه امنیت کریدورهای بشردوستانه را تأمین نمی‌کند، دروغ پراکنی می‌کنند. ما از دلیل آنها برای جلوگیری از خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری اطلاع داریم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ملی گرایان افراطی اوکراین ۱۶۰۰ تبعه خارجی از جمله اتباع کشورهای چین، هند، اردن، تونس، اندونزی، پاکستان و مصر را به گروگان گرفته‌اند و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

این وزارتخانه تأکید کرد: همه شرایط در فدراسیون روسیه برای پذیرایی از پناهندگان اوکراینی فراهم شده است. واقعیت‌ها میدانی بیانگر این است که مقامات کی یف کنترل اوضاع اوکراین را کاملاً از دست داده‌اند و قادر به حل هیچ مشکل و مسئله‌ای نیستند.

وزارت دفاع روسیه در پایان بیانیه خود از سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواست مقامات کی یف را مجبور کنند به تعهدات انسانی مندرج در توافقات ژنو پایبند باشند.

کد خبر 5441420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      0 0
      مقامات کیف مصداق این ضرب المثل عربی است که غرق شده به هر گياه خشكي (يا) به هر پرِ كاهي چنگ مي زند تا خود را نجات دهد .
    • محمدحسین IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      درود بر روسیه