۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹

قالیباف در صحن مجلس:

دولت و مجلس قرارداد و حقوق کارکنان دولت را ساماندهی می‌کنند

دولت و مجلس قرارداد و حقوق کارکنان دولت را ساماندهی می‌کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت دولت و مجلس ساماندهی وضعیت قرارداد و دریافتی کارکنان دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ اسفند) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمینه قراردادهای کارکنان دولت و میزان حقوق و دریافتی آنان بی عدالتی‌هایی وجود دارد و همه ما کاملاً به این مساله واقف هستیم.

وی بیان کرد: این مساله فقط مربوط به کارکنان یک وزارتخانه نیست بلکه در همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها دیده می‌شود و بارها مشاهده کرده‌ایم یک کارمند رسمی حقوق بیشتری از یک کارمند شرکتی دریافت می‌کند در حالی که هر دو کار مشابهی انجام می‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه می‌بینیم که یک کارمند از لحاظ تخصص، تحصیلات و اثرگذاری نقش ویژه ای دارد اما حقوق کمتری دریافت می‌کند و بر این اساس حتماً باید وضعیت قرارداد و دریافتی کارکنان ساماندهی شود و این موضوع جدی در اولویت دولت و مجلس است.

قالیباف ادامه داد: مجلس شورای اسلامی طرحی با بیش از ۱۸۰ امضا برای ساماندهی وضعیت قرارداد و دریافتی کارکنان دولت دارد و علاوه بر این رئیس جمهور هم به سازمان امور استخدامی دستور داده به این موضوع ورود کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ساماندهی وضعیت قرارداد و دریافتی کارکنان دولت به یک قانون محکم و جامع نیاز دارد و مجلس شورای اسلامی این موضوع را با اولویت دنبال خواهد کرد. این موضوع نباید در لایحه بودجه که قانونی یک ساله است تعیین تکلیف شود و ما باید یک قانون جامع و دائمی برای آن به تصویب برسانیم.

کد خبر 5441815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      2 0
      جناب قالیباف موضوع حقوق کارمندان دولت رادرست کنید همچون رتبه بندی معلمین
    • سعید کارمند قرارداد کار معین تبصره3 با بیش از بیست IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      2 1
      ما هم دعا گوی شما هستیم سعید کارمند قرارداد کار معین تبصره3 با بیش از بیست سال سابقه
    • یوسفی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      1 0
      با سلام و احترام ؛ با تشکر از خبرگزاری خوبتان ، انشاالله با پیگیری شما عزیزان طرح ساماندهی کارکنان دولت هر چه زود تر تصویب شود . با تشکر
    • الف IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      1 0
      هم باد در بودجه و هم یک قانون شود پس فردا میگین بودجه نیست
    • زنگ خطر IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      3 0
      70درصد نارضایتی کارکنان دولت در کنار 30درصد کارکنان در حداکثر رفاه متاسفانه اکثرا بین 5 تا 8 میلیون می گیرن و الباقی کارکنان بین 15 تا 30 میلیون
    • هنارس IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      1 0
      در بحث تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادها انصافا بی عدالتی محرز می باشد. در جمهوری اسلامی هرکسی که ادعای عدالت خواهی و حق طلبی دارد باید به این موضوع ورود کند. #مجلس انقلابی #دولت انقلابی #خبرنگار انقلابی