۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس:

تصفیه خانه و خط انتقال آب گرمسار در مسیر بهره برداری قرار گرفت

تصفیه خانه و خط انتقال آب گرمسار در مسیر بهره برداری قرار گرفت

گرمسار- نماینده گرمسار و آرادان در مجلس، گفت: با هدف ارتقای آبرسانی، طرح پیش تصفیه خانه و خط انتقال آب که از مطالبات ۵۰ ساله مردم گرمسار است، به زودی در مسیر بهره برداری قرار خواهد گرفت.

اردشیر مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط آبرسانی به گرمسار بیان کرد: با توجه به اهمیت آب رسانی به گرمسار، این موضوع در مصوبات سفر هیئت دولت به استان سمنان قرار گرفت و با پیگیری‌های صورت گرفته بخش اول مصوبات ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه همانطور که آب منطقه‌ای استان سمنان نیز اعلام کرده مناقصه‌ای برای طرح پیش تصفیه خانه گرمسار انجام شده، امیدواریم این طرح تا قبل از عید انجام و پیمانکار آن نیز معرفی شود که در این صورت بهره برداری آن تسریع خواهد شد، افزود: اعتبار تکمیل خط لوله انتقال آب شیرین و احداث پیش تصفیه خانه ابلاغ و با انجام مناقصه و تعیین پیمانکار، هردو پروژه وارد فاز اجرایی شده است.

مسیر رودخانه مسدود شده است

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه خط انتقال آب به میزان هشت کیلومتر، از دیگر بخش‌های این طرح آبرسانی به گرمسار است، تاکید کرد: فراخوان این طرح نیز طبق اعلام آب منطقه‌ای استان سمنان قبل از پایان سال داده می‌شود و امیدوار هستیم طرح در سال آتی با تأمین اعتباری که تأمین به سرانجام برسد.

مطهری بیان کرد: تصفیه خانه و خط انتقال آب سالم شرب، پروژه‌ای است که ۵۰ سال معطل بود و مردم گرمسار از آن بی بهره بودند اما بالاخره شاهد هستیم که ابلاغ آن صورت گرفت و تا قبل از عید هم بحث خط لوله و هم پیش تصفیه خانه استارت زده می‌شود تا شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

وی درباره مشکلات پیش پای اجرای طرح، توضیح داد: یکی از مشکلات شنچالی که سال‌ها است در مسیر رودخانه فصلی موسوم به لات کردوان به دلیل نامعلومی مسیر آب، سیلاب و آبرسانی را مسدود و محدود کرده که خوشبختانه پیگیری‌هایی برای رفع آن صورت گرفته است.

دستور استاندار برای پیگیری

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس ادامه داد: در گزارش‌های واصله از سوی آب منطقه‌ای خوشبختانه بازدید از این منطقه صورت گرفته و مشخص شده که پیمانکار مربوط به واحد صنعتی، بیش از حد ظرفیت بهره برداری نسبت به بهره برداری شن اقدام کرده است در نتیجه حضور این شنچال باعث شده تا منافع کشاورزان در پایین دست زیر سوال برود و از آب بی بهره شوند.

مطهری با بیان اینکه با حضور مدیرعامل آب منطقه‌ی استان سمنان، دستور پیگیری این امر صادر شده است، تاکید کرد: مشکل بعد این است که سازمان صمت برای این بهره بردار مجوز صادر کرده اما هیچ نظارتی متأسفانه در آن نداشته است تا اینکه آب منطقه‌ای طی پیگیری که کرده متوجه مازاد برداشت از ظرفیت بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع خوشبختانه به اطلاع استان نیز رسیده و قرار است در شورای تأمین نیز مطرح شود تا از این حق عمومی دفاع کنیم، افزود: در نشستی که با مدیرعامل آب منطقه‌ای داشتیم، استاندار سمنان به صورت ویدئوکنفرانسی قول مساعد پیگیری این مانع بزرگ آب رسانی در گرمسار را داده است.

کد خبر 5441916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha