۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت مطرح کرد؛

وجود ظرفیت تولید ۳۵۰ میلیون دز واکسن کرونای برکت

وجود ظرفیت تولید ۳۵۰ میلیون دز واکسن کرونای برکت

البرز - رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت گفت: در کارخانه داروسازی برکت سالانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دز واکسن کرونا تولید می‌شود که تاکنون حدود ۶۰ میلیون دز تولید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا جمشیدی پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از فاز نهایی بزرگترین کارخانه تولید واکسن غرب آسیا و تولید ۶۰ میلیون دز واکسن برکت که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: امروز بخش نهایی مجموعه تولید واکسن در شرکت شفا به بهره‌برادری رسید به این ترتیب تمام خطوط کامل و ۱۰۰ درصد به تولید دست یافت.

وی با بیان اینکه در این کارخانه سالانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون واکسن تولید می‌شود که تاکنون حدود ۶۰ میلیون دز تولید شده است، تصریح کرد: بیشتر از ۱۵ میلیون به وزارت بهداشت تحویل دادیم و نزدیک ۳۵ میلیون دز واکسن در انبارها است‌.

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت خاطرنشان کرد: در بحث واکسن کرونا تا زمانی که کشور نیاز داشته باشد اولویت با مصرف داخل است و بعد از رفع نیاز داخل به دیگر کشورها صادر خواهیم کرد.

وی بیان کرد: تست حیوانی واکسن امیکرون آغاز شده و ظرف دو تا ۳ هفته آینده نتایج آن مشخص و اگر مثبت بود به تولید انبوه می‌رسد و روانه بازار می‌شود.

جمشیدی اظهار کرد: تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر در پروژه واکسن اشتغالزایی شده است و این مجموعه دارویی ۱۰ هزار متر مربع زیربنا دارد و ۶ خط تولید دارد.

وی با بیان اینکه تمام خطوط تولید ما به بهره‌برداری رسیده است و به راندمان ۵ هزار واکسن در یک لیتر رسیدیم، تصریح کرد: با این شرایط کشور در برابر بیماری‌های ویروسی آینده تأمین شد.

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت با اشاره به اینکه اثربخش‌ترین واکسن کرونا واکسن برکت است و ۱۰ مقاله علمی در این باره چاپ شده است، بیان کرد: مقاله‌های مختلف در زمینه اثربخشی واکسن برکت چاپ شده است، نباید فراموش کنیم که این موفقیت حاصل تلاش شبانه‌روزی دانشمندان و متخصصان ایرانی است.

وی تصریح کرد: از روزی که با جهش امیکرون مواجه شدیم گروه تحقیقاتی دارویی برکت بعد از ۲۹ روز واکسن را آماد تست حیوانی کرد و تنها تست انسانی باقی مانده است.

جمشیدی متذکر شد: دکتر مخبر ثانیه به ثانیه از تمام توان استفاده و ما را حمایت کرد و از مسئولان وزارت بهداشت و محققین و گمنامانی که در این امر خطیر گام برداشتند قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 5441958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha