۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲:۱۱

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر معارفه شد

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر معارفه شد

بوشهر- در مراسمی با حضور مسئولان، مدیران کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر تکریم و معارفه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر عصر چهارشنبه در این مراسم گفت: امروز وضع کتابخوانی، اصلاً خوب نیست و این برای ایرانی‌ها که تمدن بزرگ و سابقه فرهنگی و علمی درخشانی در جهان دارند، اصلاً زیبنده نیست.

محمد تقی ایرانی گفت: کتاب داریم، کتابخانه داریم اما کتابخوان نداریم! همان‌طور که مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) فرمودند، بایستی فرهنگ کتابخوانی در جامعه توسعه و ترویج پیدا کند.

وی تصریح کرد: تمدن بشر بر پایه علم و عقلانیت بنا گذاشته شده و ملت‌ها با علم و دانش مدنیت یافته‌اند اگر اقتصاد غذای جسم را برآورده می‌کند کتاب غذای روح است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر بیان کرد: با وجود اینکه قدیمی‌ترین تمدن جهان در سرزمین ایران پدید آمده است اما چرا در حوزه کتابخوانی به این وضعیت افتاده‌ایم؟!

وی بیان کرد: هرچند آماری که ارائه شده و بوشهر را در سرانه مطالعه پایین‌تر از متوسط کشور قرار دارد، اگرچه این آمار مطمئن و پذیرفتنی نیست اما بایستی بکوشیم فرهنگ کتابخوانی را بیش از پیش در جامعه بشناسانیم.

ایرانی ادامه داد: کتابخوان خوب نداریم، پس نویسنده و مؤلف خوب هم کم داریم و باید تلاش کنیم بستر نگارش و تألیف کتاب خوب و فاخر در جامعه فراهم شود. بی‌شک کتاب خوب مخاطبان خود را پیدا می‌کند، مثل کتاب «دا» که راه خود را در میان مردم پیدا کرد و بارها و بارها تجدید چاپ شد.

بوشهری‌ها فرهنگ‌دوست هستند

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر افزود: فرهنگ کشور، فرهنگ شفاهی است. از این‌رو، واعظان و سخنوران برجسته‌ای داریم که بسیاری از سخنرانی‌های آن به کتاب‌های فاخری تبدیل شده است؛ مثل آثار امام‌خمینی (ره)، شهید مطهری و شهید بهشتی و… بدیهی است، یک نهضت شفاهی در کشور داریم که تاریخ چندین هزارساله آن بر پایه احادیث و روایات دینی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: این احادیث در طول تاریخ در کتاب‌هایی جمع‌آوری شده‌اند و ما مجموع عظیم بحارالانوار را داریم که امروز به‌عنوان گنجینه‌های فرهنگ و مذهب، شناخته می‌شوند.

ایرانی، مردم بوشهر را مردمی تأثیرگذار و فرهنگ‌دوست معرفی کرد و یادآور شد: استان بوشهر در سال جاری به‌عنوان «پایتخت قرآنی کشور» شناخته شده که نشان از این دارد، تار و پود زندگی مردمان این منطقه با قرآن در هم تنیده شده و مأنوس است.

وی گفت: از این رو، امیدواریم متولیان فرهنگی استان در کنار ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی، از ظرفیت خیرین کتابخانه ساز استفاده کنند و مردم در توسعه این فرهنگ به میدان بیایند.

در پایان این مراسم از خدمات عباس نعمتی تقدیر و حیدر راهب به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان بوشهر معرفی شد.

کد خبر 5443430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha