۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۵۴

توسط نشر لگا؛

کتاب «آتش و قصه» منتشر شد

کتاب «آتش و قصه» منتشر شد

کتاب «آتش و قصه» نوشته جورجو آگامبن، فیلسوف ایتالیایی با ترجمه فرهاد اکبرزاده در مجموعه کتاب های «درنگ ها» نشر لگا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «آتش و قصه» نوشته جورجو آگامبن، فیلسوف ایتالیایی، با ترجمه فرهاد اکبرزاده در مجموعه کتاب‌های «درنگ‌ها» نشر لگا منتشر شده است.

چه چیزی در ادبیات مدنظر است؟ آیا می‌توان آتشی را که داستان‌های مان از دست داده‌اند، اما به هر قیمتی در صدد کشف دوباره آن‌اند شناسایی کرد؟ و چیست آن سنگ فیلسوف که نویسندگان، با شور و اشتیاق کیمیاگران، در تلاش‌اند تا به آن در کوره کلمات شکل دهند؟ نزد جورجو آگامبن که می‌گوید تمثیل الگوی پنهان تمام روایت‌هاست، هر عمل آفرینشی سرسختانه در برابر آفرینش مقاومت می‌کند، از این رو به هر اثری قدرت و لطفش را می‌بخشد.

ده مقاله جمع آوری شده در کتاب «آتش و قصه» آثاری از خوانش فیگورهای مختلف از ارسطو تا پل کله را پوشش می‌دهند و نشان دهنده این است که چه چیزی پژوهش‌های اخیر آگامبن را با فشار به‌پیش می‌راند. همان‌طور که اغلب در مورد نوشته‌های آگامبن دیده می‌شود، در این کتاب تمرکز ویژه نوشتار او معطوف به معمای ادبیات، خواندن و نوشتن، و زبان به‌عنوان آزمایشگاهی برای درک نوعی دیدگاه سیاسی‌اخلاقی است که ما را در ورای قدرت حاکمیت قرار می‌دهد.

کتاب «آتش و قصه» در ۱۳۰ صفحه، قطع پالتویی، با قیمت ۴۰ هزار تومان در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

کد خبر 5443718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha