۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۴۶

مسئول جوانان جمعیت هلال احمر تویسرکان خبر داد؛

برگزاری دهمین دوره طرح ملی دادرس هلال احمر در تویسرکان

برگزاری دهمین دوره طرح ملی دادرس هلال احمر در تویسرکان

همدان- مسئول جوانان جمعیت هلال احمر تویسرکان گفت: دهمین دوره طرح ملی دادرس جمعیت هلال احمر در تویسرکان که از بهمن ماه شروع شده بود، در دهه دوم اسفندماه به کار خود پایان داد.

مریم زبده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این طرح در ١۵ مدرسه شهرستان انجام شد، افزود: بیش از ۵٠٠ نفر از دانش آموزان پایه هشتم مقطع متوسطه با آموزش کمک‌های اولیه در ۸ بخش از قبیل پناه گیری و خروج ایمن، ارزیابی، کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، کنترل خونریزی پانسمان، بانداژ، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق و اسکان اضطراری آشنا شدند.

وی تصریح کرد: طرح دادرس در مدارس دارای کانون دانش آموزی برگزار شده است و از هر مدرسه ۲ تیم آماده به صورت ۱۵ نفره آموزش‌های لازم را یاد گرفتند.

مسئول جوانان جمعیت هلال احمر تویسرکان در ادامه خاطرنشان کرد: آماده سازی ۸۰ درصد دانش آموزان حداقل دو مدرسه (مدرسه امدادی) در هر شهرستان از دیگر اهداف این طرح بوده است.

زبده با بیان اینکه با توجه به شیوع موج جدید کرونا و برودت سرما باعث تعطیلی مدارس شده بود، این آموزش‌ها توسط مربیان جوان در برنامه شاد و فضای مجازی ادامه داشت، از همکاری مناسب آموزش و پرورش و مدیران مدارس در این طرح تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 5445531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha