۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۳

فرمانده انتظامی کرمانشاه:

۳۰۰۰ نیروی پلیس در طرح تعطیلات نوروزی کرمانشاه مشارکت دارند

۳۰۰۰ نیروی پلیس در طرح تعطیلات نوروزی کرمانشاه مشارکت دارند

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به برپایی ۱۲۶ ایستگاه پلیس در استان طی ایام نوروز، گفت: سه هزار نیروی پلیس در طرح تعطیلات نوروزی استان کرمانشاه مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی اکبر جاویدان ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه با قدردانی از رسانه‌های استان برای پوشش خبری و اطلاع رسانی اخبار نیروی انتظامی، اظهار کرد: نقش رسانه‌ها برای آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم دارای اهمیت بوده و رسانه پل ارتباطی پلیس با مردم است.

وی افزود: امنیت یک نیاز اساسی و همیشگی محسوب می‌شود رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشرفت در تمام عرصه‌ها را معطوف به امنیت می‌دانند و پیشرفت اساساً در بستر امنیت معنا و مفهوم پیدا می‌کند و رکن و پایه امنیت داخل کشور نیروی انتظامی است و نیروی انتظامی همواره صادقانه و بی منت به مردم خدمت کرده و اساساً پلیس خود را خدمتگذار مردم می‌داند و کاهش کمبودها با روحیه جهادی قابل جبران است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: پلیس همواره اساس کار خود را بر مبنای مدارا با مردم بنا کرده اما قانون با قانون شکنان به شدت برخورد کرده و در راه حفظ امینت امینت مردم از جان خود نیز دریغ نمی‌کند و روز گذشته یکی از مأموران انتظامی استان کرمانشاه در درگیری با قاچاقچیان سلاح مجروح شده که اقدامات درمانی برای این مأمور پلیس در حال انجام بوده و یازده قبضه سلاح قاچاق به همراه یک دستگاه خودرو از این باند کشف شده است.

جاویدان با اشاره به اینکه شعار نیروی انتظامی در سال آینده پلیس هوشمند، قانون مداری و نشاط بهاری است، بیان کرد: در سال جاری نیز تلاش شد با استفاده از امکانات موجود بسیاری از خدمات به صورت الکترونیکی به مردم ارائه شود.

وی تاکید کرد: نیرو انتظامی همواره در چهارچوب قانون می‌کند و انتظار مردم از پلیس نیز همین موضوع بوده و برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده از راه‌های غیرقانونی استفاده نخواهیم کرد و مردم نیز باید مطالبات خود را از طریق قانون پیگیری کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه استان در حوزه‌های مختلف و اینکه ۸۱ درصد جرایم در مرکز استان رخ می‌دهد، گفت: استان کرمانشاه در حوزه سرقت رتبه ۱۲، قتل رتبه ۱۲، امنیت رتبه ۲۶، شرارت رتبه ۲۲، مفاسد اجتماعی رتبه ۱۶، جعل رتبه ۱۳، نزاع و درگیری رتبه ۱۷، تصادفات رتبه ۳۱، مواد مخدر رتبه ۲۶، مالی رتبه ۱۷ و کالاهای ممنوعه دارای رتبه ۲۷ کشوری است.

جاویدان با اشاره به طرح نوروزی نیروی انتظامی، اضافه کرد: سه هزار مأمور نیروی انتظامی در استان کرمانشاه در طرح نوروزی ۱۴۰۱ شرکت دارند و علاوه بر آن نیروهای کمکی نیز به کمک استان خواهند آمد و در هر شیفت کاری یک هزار و ۸۰۰ نفر در تعطیلات نوروزی خدمت خواهند داشت و ۱۲۶ ایستگاه پلیس در ورودی شهر و امکان تفریحی و گردشگری استان مستقر خواهند بود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در تعطیلات نوروزی حجم مسافران نوروزی افزایش یافته و در این راستا ۶۷۰ گشت موتوری و خودرویی، ۹۰ تیم پلیس محسوس و نامحسوس و ۱۷۴ تیم پلیس راهور در استان کرمانشاه فعال بوده و سایر بخش‌های پلیس مانند مبارزه با مواد مخدر و امنیت اقتصادی وظیفه خود را انجام خواهند داد و امکان گردشگری و اقامتگاه‌های استان با همکاری میراث فرهنگی شناسنامه دار شده و اجازه نخواهیم داد ارزش‌های اسلامی دچار خدشه شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه پایان سال و اینکه این مراسم در گذر زمان دچار تغییر و تحول شده است، خاطر نشان کرد: هرساله اطلاع رسانی و تذکرات لازم به خانواده‌ها و افراد برای خطرات این مراسم داده می‌شود اما تعدادی از افراد با رعایت نکردن توصیه‌ها باعث بروز حوادثی در استان می‌شوند و برخورد با عرضه کنندگان غیرمجاز موارد محترقه در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

جاویدان تاکید کرد: هر واحد صنفی و یا خودرو که اقدام به فروش و جابه‌جایی مواد محترقه شود بر اساس توافق نامه با دادستانی کرمانشاه خود و یا واحد صنفی تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف و پلمب خواهد شد و همچنین اسباب کشی در زمان تعطیلات بدون مجوز از کلانتری‌ها ممنوع است.

وی بیان کرد: طی سال جاری سرقت در استان کرمانشاه سه درصد افزایش داشته که ۶۵ درصد آنها کشف شده و همچنین طی این مدت ۷۴ فقره قتل به وقوع پیوسته که ۹۰ درصد قاتلین شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند و ۱۰۶ باند سرقت نیز در استان شناسایی و منهدم شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: آمار دستگیری و برخورد با اراذل و اوباش طی سال جاری ۶ درصد افزایشی بوده و یک هزار و ۴۷۹ دستگاه خودرو به دلیل آلودگی صوتی توقیف و از مجموع ۵۱۶ مورد وقوع تیراندازی عاملین ۵۰۱ مورد دستگیر شده‌اند.

جاویدان ادامه داد: در حوزه پلیس راهور طی سال جاری ۱۰۸ نفر براثر تصادف فوت کردند که افزایش ۱۶ درصدی را شاهد هستیم و ۷۰ درصد فوتی‌ها عابرین پیاده هستند اما در حوزه پلیس راه ۱۷۵ نفر براثر تصادف جان باختند که این آمار چهار درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: در حوزه پلیس فتای استان کرمانشاه وقوع جرایم ۷۴ درصد افزایش داشته که ۸۸ درصد از آنان کشف شده و در مجموع ۲۱ میلیارد تومان به مالباختگان بازگشت داده شده است و اکثر کلاهبرداری‌ها در زمینه کلاهبرداری اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب افراد بوده و ۱۹ باند کلاهبرداری در این راستا شناسایی و منهدم شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۴.۵۷ تن انواع مواد مخدر کشف شده که این میزان ۳۶ درصد افزایش داشته و سه هزار و ۳۰۰ خرده فروش دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شدند و ۲ هزار و ۸۲۷ معتاد متجاهر دستگیر و ۵۱ باند مواد مخدر نیز منهدم شده‌اند.

جاویدان خاطر نشان کرد: ۷۲ درصد پرونده‌های اعلامی به کلانتری‌ها در حوزه اجتماعی منجر به صلح و سازش شده و به ۱۵ هزار و ۱۶۷ نفر مشاوره رایگان ارائه شده است.

کد خبر 5446878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha