۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰

فرمانده انتظامی استان کردستان خبر داد:

افزایش ۳۹ درصدی جرایم فضای مجازی در کردستان

افزایش ۳۹ درصدی جرایم فضای مجازی در کردستان

سنندج- فرمانده انتظامی کردستان از افزایش ۳۹درصدی وقوع جرایم فضای مجازی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی آزادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگ بالای مردم کردستان موجب شده است که این استان از لحاظ میزان جرایم جزو استان‌های آخر کشور باشد.

وی افزود: درصد وقوع سرقت کردستان نسبت به سطح کشور بسیار پایین‌تر است و رتبه ۳۰ کشور را داریم.

فرمانده انتظامی کردستان اعلام کرد: در مجموع میزان سرقت در استان چهار درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و خوشبختانه هیچ سرقت مسلحانه و سرقت بانک نداشتیم و این حاکی از امنیت خوبی است که در استان داریم.

سردار آزادی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد سرقت‌های استان در سنندج به وقوع پیوسته است، افزود: ۸۰ درصد سرقت‌ها منجر به کشف شده که میانگین کشوری ۷۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش تخلفات حوزه مجازی نیز شاهد افزایش ۳۹ درصدی وقوع و ۳۵ درصدی کشفیات هستیم.

فرمانده انتظامی استان کردستان با هشدار به مخلان امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: با دستگاه قضائی و دیگر دستگاه‌ها هماهنگی صورت گرفته که با افراد خاطی برخورد شود و تا پایان تعطیلات نیز در بازداشت خواهند بود.

سردار آزادی افزود: سال گذشته در حوادث چهارشنبه آخر سال و شب عید در استان ۴۳ نفر مصدوم شدند و امسال اجازه نمی‌دهیم که امنیت مردم به خطر بیافتد.

وی تصریح کرد: به عنوان پلیس مخالف شادی نیستیم و برای حفظ امنیت مردم با مخلان برخورد می‌کنیم.

سردار آزادی اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه ای برای کاهش آسیب‌های شب چهارشنبه آخر سال انجام دادیم که در این راستا بالغ بر ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار عدد ترقه کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این مدت ۱۹۰ کیلوگرم مواد پیش ساز محترقه در استان کشف شده است که ۱۵۰ گرم این مواد می‌تواند یک واحد آپارتمانی را تخریب کند.

کد خبر 5446998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha