۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۲

حمیدرضا خانکه عضو دائم فرهنگستان علوم پزشکی ایران شد

حمیدرضا خانکه عضو دائم فرهنگستان علوم پزشکی ایران شد

حمیدرضا خانکه عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران، در انتخابات مجمع عمومی فرهنگستان علوم پزشکی، به عنوان عضو دائم و پیوسته انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خانکه از پنج سال پیش، با کسب رأی در مجمع فرهنگستان علوم پزشکی کشور، به عنوان عضو "وابسته" انتخاب شده بود و طی سال‌های گذشته با دو کمیته نظریه پردازی و بین الملل فرهنگستان، همکاری علمی داشت که علاوه بر ده‌ها مطالعه و ارائه چندین گزارش تحقیقی، به عنوان پژوهشگر نمونه نیز در فرهنگستان علوم پزشکی انتخاب شده بود.

اعضای پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، طبق اساسنامه آن و در صورت وجود ظرفیت، به چند روش انتخاب می‌شوند که دکتر خانکه از بین اعضای وابسته، دارای پنج سال سابقه فعالیت علمی در فرهنگستان و تأثیرگذاری این فعالیت‌ها در عرصه‌های ملی و بین المللی، پیشنهاد شد که پس از تأیید رئیس گروه ذیربط، معاونت علمی و رئیس فرهنگستان، به شورای علمی فرهنگستان ارجاع داده شد و با ارزیابی همه جانبه شرایط، به تصویب شورای علمی رسید، و از شورا نیز جهت رأی گیری نهایی به مجمع عمومی فرهنگستان ارسال شد. که با تصویب و کسب رأی در مجمع عمومی، با حکم رئیس فرهنگستان، به عضویت دائم و پیوسته در آمد.

خانکه، علاوه بر عضویت فرهنگستان علوم پزشکی کشور، سال هاست که به عنوان عضو هیأت علمی و رئیس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و رئیس بورد کشوری این رشته در وزارت بهداشت، فعالیت دارد و از آبان ۹۹ مسئولیت ریاست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را به عهده گرفت.

این استاد و پژوهشگر برجسته کشور، همچنین تدریس در دانشگاه‌های کارولینسکای سوئد و لایپزیک آلمان و عضویت بورد علمی دانشگاه لایپزیک را در کارنامه علمی خود دارد.

فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، سازمانی است که ایجاد آن در پانزدهم دی ماه ۱۳۶۶ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و سپس در تاریخ ۱۸ دی ۱۳۶۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و از همان تاریخ آغاز به کار نمود، که براساس شرایط متخصصان و محققان برجسته کشور، عضو مدعو، وابسته و یا پیوسته دارد.

کد خبر 5448359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha