۲۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰

استاد حوزه و دانشگاه:

همه شیعیان پیوند قلبی بین خود و امام زمان (عج) ایجاد کنند

همه شیعیان پیوند قلبی بین خود و امام زمان (عج) ایجاد کنند

بوشهر - استاد حوزه و دانشگاه گفت: همه شیعیان پیوند قلبی و ناگسستنی بین خود و امام زمان (عج) ایجاد کنند و حرمت او را نگه دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی صبح جمعه در مراسم جشن بزرگ نیمه شعبان در بندر دیر استان بوشهر، اظهار داشت: یکی از اعتقادات ما شیعیان و محبین و مسلمین، اعتقاد به وجود آخرین موعود و منجی برای عالم است که با آمدنش دنیا را از عدل و آزادی و آسایش و آرامش و کمال عقل و اخلاق خواهد کرد.

اراکی بیان کرد: در تمام ادیان اعتقاد به موعود وجود دارد چون انسان‌ها فطرتا به آزادی و اخلاق و معرفت و عدالت و صلح علاقه دارند.

وی افزود: خداوند نعمت بسیار بزرگ و سرمایه عظیم ۳۰۰ تا ۴۰۰ آیه قرآن و حدود ۶ هزار روایت از زبان رسول خدا و ائمه اطهار علیهم السلام در اختیار ما شیعیان قرار داده و این باعث شده اعتقاد ما به موعود با سایر ادیان تفاوت اساسی داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما با استفاده از آن معارف حقه قرآن و ائمه اطهار علیهم السلام به زنده بودن موعود و امام زمان (عج) اعتقاد داریم؛ وجود امام عصر (عج) عینی و ملموس است و تنها وجود آرمانی نیست بلکه در کنار ما زندگی می‌کند.

وی با بیان اینکه وجود حجت و ولی خدا واسطه فیض بین بندگان و خدا است، ادامه داد: خدا هیچ چیز را به ما انسان‌های معمولی مستقیم عنایت نمی‌کند بلکه باید با واسطه و مجرای انسان‌های کامل آن بگیریم.

حسینی اراکی یادآور شد: زمین نمی‌تواند از این مجرای فیض خالی باشد به همین خاطر ما اعتقاد داریم امام زمان (عج) زنده است و در بین ما زندگی می‌کند.

وی تاکید کرد: عقیده و علم به وجود امام زمان (عج) به تنهایی در زندگی ما تأثیری ندارد و زمانی این حیات و عقیده در زندگی ما تحول ایجاد می‌کند که چهار ادب را نسبت به حضرت مهدی (ع) رعایت کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه ادب اول این است که ما باید حضور امام زمان (عج) را در کنار خود احساس کنیم، گفت: ما نباید امام زمان (عج) را فقط بگذاریم در ویترین و نگاهش کنیم بلکه باید در زندگی مان و مغازه‌مان و پارکمان و دانشگاهمان و روابط زناشویی مان وارد کنیم و امام زمانی زندگی کنیم.

حسینی اراکی افزود: ما باید عقاید و باورها و گرایش‌ها و علایق و اخلاق و آداب و عمل خود را با امام زمان (عج) تنظیم کنیم.

وی با اعلام اینکه ادب دوم باور به ولایت امام زمان (عج) بر عالم هستی است، بیان کرد: اعتقاد به رحمت واسعه خدا بودن حضرت مهدی (عج) ادب سوم است.

حسینی اراکی، با اشاره به ناامنی در کشورهای مختلف، عنوان کرد: چهل سال از این انقلاب می‌گذرد اما دشمنان نمی‌توانند آن را از بین ببرند و آن به دلیل اعتقاد ما شیعیان به بال سبز مهدویت و انتظار و بال سرخ جهادت و شهادت طلبی است که از امام حسین (ع) فرا گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد به ولایت فقیه مانند یک زره از کشور ما حفاظت می‌کند و دشمنان به همین دلیل به دنبال ضربه زدن به رابطه ما با ولایت است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه ما باید زمینه را برای ظهور امام زمان (ع) فراهم کنیم، افزود: جامعه و حکومت مهدوی مثل یک لباس نیست که بدوزند تن ما کنند و یا خانه پیش ساخته‌ای نیست که روی هم دیگر سوار کنند؛ ما باید خود و جامعه را لایق امام زمان (ع) کنیم.

حسینی اراکی تصریح کرد: ادب چهارم این است که تمام شیعیان پیوند قلبی ناگسستنی بین خود و امام زمان (عج) ایجاد کنند و حرمت او را نگه دارند.

وی ابراز کرد: ما باید این ظرفیت را در وجود خود ایجاد کنیم که بتوانیم اماممان را تحمل کنیم و حرمتش را نگه داریم و جان و مال و آبروی خود را به پای این بزرگوار بریزیم.

کد خبر 5449854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha