۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۶

بهترین تشک طبی مخصوص درد کمر و دیسک چیست؟

بهترین تشک طبی مخصوص درد کمر و دیسک چیست؟

اگر می‌خواهید با تشک‌های طبی برای رفع کمردرد و دیسک کمر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کمردرد و دیسک کمر از جمله بیماری‌های شایع در سال‌های اخیر است. ممکن است فکر کنید با خرید تشک‌های سفت می‌توانید درد خود را تسکین دهید. اما باید بدانید بهترین انتخاب، تشکی است که شما روی آن احساس آرامش و راحتی داشته باشید. اگر می‌خواهید با تشک‌های طبی برای رفع کمردرد و دیسک کمر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

بهترین تشک طبی مخصوص دیسک کمر چه ویژگی‌هایی دارد؟

تشک خوب باعث سلامت اندام مخصوصا ستون فقرات می‌شود. از آنجایی که افراد ۶ تا ۸ ساعت از زمان خود را به خواب اختصاص می‌دهند. بنابراین مهم است که از تشک استاندارد و با کیفیت عالی استفاده کنید. مشخصه‌های‌ یک تشک خوب به شرح زیر است:

۱. شما باید روی آن احساس راحتی و آسودگی کنید. اگر جدیدا هنگام خوابیدن احساس خوبی ندارید یعنی زمان خرید تشک جدید فرا رسیده است.

۲. در صورت سفت بودن تشک، ستون فقرات شکل طبیعی خود را از دست می‌دهد و به‌شکل ناهم‌تراز قرار می‌گیرد. پس خریدن تشک خیلی سفت همیشه هم مفید نیست.

۳. اگر عادت دارید به پهلو بخوابید، ممکن است گاهی روی شانه و لگن خود حس ناخوشایندی ایجاد شود. اگر این موضوع باعث اذیت شما شد حتما تحت نظر پزشک متخصص از تشک طبی استفاده کنید.

اکثر پزشکان و متخصصان به افراد مبتلا به مشکلات کمر، توصیه می‌کنند از تشک‌ مخصوص کمردرد و دیسک کمر استفاده کنند. استفاده از فنربندی متصل و منفصل در تشک‌های نرم و طبی باعث بهبود عده زیادی از بیماران شده است.

آیا استفاده از تشک خوشخواب برای درد کمر مفید است؟

یکی از مواردی که از زمان قدیم برای درمان کمردرد به‌کار می‌رود، استفاده از تشک‌های پنبه‌ای است. این تشک‌ها به‌دلیل استفاده از الیاف طبیعی، از نظر سفتی در سطح متوسطی قرار دارند. تشک پنبه‌ای که به تشک خوشخواب هم معروف است در طی زمان سفت می‌شود؛ بنابراین لازم است سالی یکبار الیاف داخل آن تعویض شود. بهترین تشک خوشخواب طبی به‌دلیل کیفیت بالا قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد.

معرفی انواع تشک و کاربرد آن‌ها برای کمر درد

تشکی که هنگام خواب، وضعیت ستون فقرات را در راستای مناسب نگه دارد، به سر و گردن فشار وارد نکند و از نظر سفتی و نرمی در حد متوسط باشد یک تشک ایدئال محسوب می‌شود. یکی از پرفروش‌ترین تشک‌هایی که برای کاهش کمردرد و جلوگیری از ابتلا به دیسک کمر مورد استفاده قرار می‌گیرد تشک رویا است. استفاده از فوم چند لایه با خاصیت ضد حساسیت و ارتجاعی از نکات مثبت تشک‌های طبی است. البته فراموش نکنید که میزان تحمل سفتی تشک برای هر فرد تفاوت دارد. مثلا افراد با لگن بزرگ‌تر در صورت استفاده از تشک‌های معمولی احساس ناراحتی می‌کنند.

بهترین تشک طبی مخصوص درد کمر و دیسک چیست؟

کاربرد تشک لاتکس برای دیسک کمر

لاتکس ماده‌ای طبیعی است که از صمغ درخت کائوچو به‌دست می‌آید. از خواص مهم این ماده می‌توان به خاصیت فنری بودن طبیعی آن اشاره کرد. تشک‌هایی که در آن‌ها از لاتکس استفاده شده قابلیت نگهداری شکل و فرم بدن شخص را دارند. خاصیت دوگانگی تشک طبی برای کمردرد از جنس لاتکس برای مشتریان بسیار جالب است. هنگامی که فرد در ابتدا روی تشک لاتکس می‌خوابد، با نرمی فوق‌العاده‌ای مواجه می‌شود. اما پس از گذشت چند دقیقه میزان سفت بودن تشک با فشار آوردن عمیق‌تر حس می‌شود. مزایای استفاده از تشک لاتکس عبارتند از:

۱. پشتیبانی کامل از بدن در هنگام خواب برای افرادی که ناراحتی‌های عضلانی دارند.

۲. وجود تعادل در سرتاسر تشک لاتکس و راحتی در عین نرم بودن آن به ستون فقرات کمک می‌کند.

۳. لاتکس که خودش یک ماده طبیعی است، برای افرادی که آلرژی دارند مشکلی ایجاد نمی‌کند.

تشک طبی لاتکس فشار را به‌صورت یکسان در سراسر آن توزیع می‌کند. بنابراین برای افرادی که از دیسک کمر و کمردرد رنج می‌برند مفید است. پیش از خرید این تشک حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

مزایای استفاده از تشک مموری فوم برای درد کمر

یکی از جدیدترین انواع تشک طبی Memory Foam نام دارد که در آن از ماده ویسکوالاستیک استفاده شده است. از خواص این ماده می‌توان به جذب انرژی بالا اشاره کرد. هنگامی که روی مموری فوم می‌خوابید، فشار و گرمای بدن جذب تشک شده و به‌صورت یک‌نواخت روی آن پخش می‌شود. پس از گذشت چند دقیقه، تشک مموری Foam شکل بدن را به خود می‌گیرد و این موضوع از قوس ستون فقرات شما محافظت می‌کند. اگر پزشک متخصص برای رفع کمردرد، به‌ شما پیشنهاد استفاده از تشک طبی مموری فوم یا تشک رویال داد حتما در اسرع وقت آن را خریداری کنید.

بهترین تشک طبی مخصوص درد کمر و دیسک چیست؟

ارسال رایگان کالای خواب و پرداخت در محل با خرید از بلج

در این مقاله به معرفی انواع تشک طبی مخصوص درد کمر و دیسک پرداختیم و مزایای استفاده از هرکدام را نوشتیم. چنانچه پس از مطالعه این نوشته قصد خرید یکی از تشک‌ها را دارید؛ حتما قبل از خرید با پزشک متخصص خود مشورت کرده و در صورت تأیید، خرید خود را انجام دهید.

گروه تولیدی بلج طراح و تولیدکننده انواع کالای سرویس خواب است و در این حوزه نزدیک به ۳۰ سال سابقه درخشان دارد. اگر قصد یک خرید رضایت‌بخش با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را دارید، خرید از گروه بلج انتخاب درستی است. با خرید آنلاین و غیرحضوری، محصولات موردنیاز خود را به صورت قسطی خریداری کنید. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره یا راهنمایی می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۵۳۱۳۸ با کارشناسان بلج تماس بگیرید. برای دیدن انواع تشک طبی و کالای خواب به سایت بلج به نشانی bolej.ir مراجعه کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5450394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha