۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۹

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی سمنان:

۲ کانون ریزش آفت سن غلات در لاسجرد و اعلا شناسایی‌شده است

۲ کانون ریزش آفت سن غلات در لاسجرد و اعلا شناسایی‌شده است

سمنان- مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان سمنان از تشکیل کارگروه مبارزه با آفت سن غلات در استان خبر داد و گفت: دو کانون ریزش آفت سن در لاسجرد و اعلا شناسایی‌شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس مشیریان ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل جهاد سمنان ضمن بیان اینکه دو کانون ریزش آفت سن غلات در لاسجرد سرخه و اعلا سمنان شناسایی‌شده است، ابراز داشت: با توجه به گزارش تیم‌های پایش و ارزیابی جهاد کشاورزی تیم پایش مزارع برای مقابله با آفت سن در استان سمنان تشکیل‌شده است.

وی بابیان اینکه میانگین تراکم آفت سن در مزارع غلات منطقه لاسجرد کمتر از سه عدد در هر ۱۰ متر مربع گزارش‌شده است، افزود: این رقم در مزارع غلات روستای اعلای سمنان کمتر از دو عدد آفت در هر ۱۰ متر مربع ارزیابی می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه سم موردنیاز برای مقابله با آفت سن تأمین و در اختیار بهره‌برداران قرار داده‌شده است، ابراز داشت: برای مقابله با این آفت تلاش شد تا آموزش‌های لازم به کشاورزان ارائه شود تا در صورت مشاهده آفت سن اقدامات اورژانسی به سرعت انجام گیرد.

مشیریان بابیان اینکه سطح آلودگی در روستای لاسجرد ۶۰ هکتار و در روستای اعلا نیز ۱۵۰ هکتار است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع پایش مزارع استان به لحاظ آفت سن از گرمسار و آرادان آغازشده است تا طبق برنامه‌ریزی به عمل‌آمده بتوان به موقع جلوی سرایت آن را گرفت.

وی بابیان اینکه ریزش اولیه سن مادری این آفت از بوته‌های حواشی مزارع غلات به داخل آن در برخی نقاط استان با تراکم بسیار اندک مشاهده‌شده است، افزود: با توجه به برودت هوا و احتمال تأخیر در ریزش کامل سن از اماکن زمستان گذران به مزارع پیش‌بینی می‌شود تراکم سن مادری در هیچ‌یک از مناطق آلوده تا پایان این هفته به نرم اقدام عملی برای مبارزه با این آفت نرسد.

کد خبر 5451861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha