۳ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۰۳

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی:

۳.۴ میلیون خودرو در آذربایجان غربی تردد کردند

۳.۴ میلیون خودرو در آذربایجان غربی تردد کردند

ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی سه میلیون و ۴۵۵ هزار خودرو در استان تردد کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان شکری چهارشنبه شب در دومین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان اظهار کرد: این تعداد رشد ۱۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی از تردد ۸۰ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی استان نیز خبر داد و گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان دوم فروردین سال جاری ۶۸۹ ناوگان عمومی نسبت به جابجایی مسافرین برون مرزی اقدام کردند و در این مدت شاهد افزایش ۱۳ درصدی مسافرین و ۲۷۳ درصدی در فعالیت ناوگان دربستی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی گفت: برگزاری سه جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل طی ۱۰ روز گذشته نظر به اهمیت اجرای طرح نوروزی و انجام سفر ایمن برای مسافرین، برگزاری سه نوبت جلسه کمیته پایش سفرهای نوروزی با محوریت ضرورت ارتقا ایمنی راه‌های استان و بررسی میزان تلفات و تصادفات استان بخشی از اقدامات انجام گرفته در اجرای طرح نوروزی سال جاری توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوده است.

شکری گفت: تشدید نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و ناوگان عمومی مسافری، هماهنگی با پلیس راهور به منظور اعمال نظارت کافی در خصوص جلوگیری از سوار و پیاده نمودن مسافران در محدوده شهری و خارج از پایانه‌های مسافری، اقدامات مستمر راهداران در نظارت و نگهداری راه‌ها و استقرار شبانه روزی اکیپ‌های راهداری زمستانی، نظارت و کنترل فروش بلیط و بازدیدهای مستمر از ناوگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافری و همچنین مجتمع‌های خدماتی و رفاهی از سایر اقدامات انجام شده و در حال انجام طرح نوروزی توسط این اداره کل است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی همچنین از استمرار اقدامات ایمنی و نظارتی این اداره کل در اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: تا کنون ۱۰ پیام و مصاحبه نیز در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح نوروزی و پیام‌های ایمنی در صدا و سیما و فضای مجازی انجام و پخش شده است.

سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح نوروزی در استان بر همکاری و هماهنگی کامل دستگاه‌های اجرایی ذیربط در اجرای دقیق و کامل این طرح تاکید کرد و گفت: با توجه به آمارها استان آذربایجان غربی جزو استان‌های پیشرو در اجرای موفق این طرح بوده که لازم است با تداوم اقدامات انجام شده تاکنون این روند ادامه دار باشد.

یاسر رهبردین با قدردانی از اقدامات انجام شده جهت ایمنی محورها در طول اجرای طرح نوروزی و خط کشی محورهای تاکید شده گفت: خط کشی محورها با توجه به شرایط آب و هوایی فعلاً متوقف شده که در اسرع وقت و بعد از ایجاد شرایط لازم ادامه خواهد یافت چرا که انجام این قبیل از اقدامات در شرایط آب و هوایی نامناسب باعث عدم کیفیت لازم در انجام کار و هدر رفتن هزینه خواهد شد.

وی گفت: لازم است فرمانداران شهرستان‌های استان خودروهای مورد نیاز پلیس راه را فراهم کنند و خود نیز در گشت‌ها و بازرسی‌ها حضور فعال داشته باشند چرا که گشت‌ها و نظارت‌های بیشتر باعث کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای خواهد شد.

کد خبر 5452669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha