۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۶

فرمانده قرارگاه راهیان نور استان سمنان:

اردوی خانوادگی راهیان نور استان سمنان تا ۱۰ فروردین ادامه دارد

اردوی خانوادگی راهیان نور استان سمنان تا ۱۰ فروردین ادامه دارد

سمنان-فرمانده قرارگاه راهیان نور استان سمنان، گفت: اردوی راهیان نور خانوادگی موسوم به کاروان شهید فخری زاده تا دهم فروردین ماه میزبان مردم علاقمند استان در قالب خودروهای شخصی و خانوادگی است.

سرهنگ علی خالقیان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت اردوی راهیان نور بیان کرد: بر اساس تدابیر فرماندهی سپاه برنامه راهیان نور به صورت دعوت مردم برای حضور در مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور در استان خوزستان و زیارت با معرفت و مداومت برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه حضور مردم با خودروهایشان در قالب طرح شهید فخری زاده از تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال قبل تا دهم فروردین ماه ۱۴۰۱ را شاهد خواهیم بود، ابراز کرد: این اردو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین واکسیناسیون برای دوری از بیماری کرونا اجرا شده است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور استان سمنان درباره کیفیت برگزاری اردوی خانوادگی با حضور چهار هزار نفر از مردم استان، تاکید کرد: در دو اردوگاه شهید شکوری پور اندیمشک و شهید شاطری خرمشهر هم اکنون یک هزار و ۵۵۰ نفر از مردم استان سمنان با ۲۶۰ خودروی شخصی و ۱۱ اتوبوس اسکان دارند که از این تعداد چهار اتوبوس حامل زائر اولی‌های کاروان راهیان نور متشکل از مردم روستاهای استان هستند.

خالقیان با بیان اینکه زائران به وسیله علمدارهایی که در دو اردوگاه هستند شامل راویان، پیشکسوتان دفاع مقدس و روحانیان به یادمان‌های دفاع مقدس هدایت می‌شوند، ابراز کرد: امروز در الغمه قتلگاه شهدای غواص کربلای ۴ خواهیم بود و چهار اتوبوس زائر اولی با حضور حجت الاسلام میرعلی اکبری، راوی دفاع مقدس بعد از نماز جماعت ظهر پنجشنبه شاهد مراسم ویژه روایتگری شهدای استان سمنان خواهند بود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در یادمان شلمچه و کربلای ۵ برای گرامی داشت یاد شهدای استان سمنان از دیگر برنامه‌های کاروان راهیان نور است، گفت: یکی از کارهایی که انجام شده در کنار راهیان نور، اعزام ۱۲۰ خادم الشهدا در قالب طرح «سنگرهای آسمانی و به دنبال ستارگان» در یادمان اروند است که همه روزه برای کودکان و نوجوانان برنامه اجرا می‌کنند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور استان سمنان بیان کرد: این برنامه‌ها شامل روایت سیره شهدا، عملیات دفاع مقدس و به خصوص شبیه سازی والفجر ۸ برای نسل جوان است تا ان شالله از این ظرفیت عظیم معنوی و فرهنگی بهترین بهره را ببرند.

کد خبر 5452947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha