۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۲۱

در حرم مطهر حضرت معصومه(س)؛

مراسم هفتمین روز ارتحال مرحوم آیت الله علوی گرگانی برگزار شد

مراسم هفتمین روز ارتحال مرحوم آیت الله علوی گرگانی برگزار شد

قم-مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله علوی گرگانی از مراجع فقید تقلید با حضور علما، طلاب حوزه علمیه قم و اقشار مختلف مردم قم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نظری منفرد شامگاه پنجشنبه در مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع فقید تقلید که با حضور علما، طلاب حوزه علمیه قم و اقشار مختلف مردم قم و همچنین حجت الاسلام خطیب وزیر اطلاعات به نمایندگی از دولت و در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: در روایات برای علم و عالم ارزش و جایگاه ویژه ای بیان شده و توصیه شده علومی تحصیل شود که نه تنها نیاز دنیا را برطرف کند بلکه برای آخرت انسان نیز مفید باشد.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: این دنیا گذرا است و ماندگار نیست و به محض اینکه انسان وارد قبر می‌شود قیامت او آغاز می‌شود به همین دلیل گفته شده است تحصیل علوم دینی و اسلامی در اولویت است چرا که در آن دنیا نیز برای انسان مفید است و سعادت انسان را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام نظری منفرد با اشاره به شخصیت ممتاز آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: این عالم وارسته در عرصه‌های علم و اخلاق به درجات بالایی رسیده بود و دفتر ایشان به روی همگان باز بود و متواضعانه با مردم برخورد می‌کرد و در دیدارهای خود با مسئولان کشور نیز همواره دغدغه‌های مردم را بیان می‌کرد و از مسئولان درخواست حل مشکلات جامعه را داشت.

وی ادامه داد: آیت الله علوی گرگانی از شاگردان امام راحل و آیت الله بروجردی بود و در عرصه تربیت شاگردان نیز سالهای متمادی عمر خود را صرف کرد.

وی گفت: طلاب جوان می‌بایست این مرجع تقلید را الگوی خود قرار دهند. مرحوم آیت الله علوی گرگانی انسانی معتقد و در عرصه زهد و تقوا سرآمد بود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: مراسم تشییع باشکوه این مرجع تقلید در شهرهای گرگان و قم نشان داد تبلیغات منفی دشمنان نسبت به ارتباط بین مردم و روحانیت راه به جایی نمی‌برد و این حضور گسترده مردم نشان از ارتباط مستحکم مردم با این مرجع تقلید است.

کد خبر 5453203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha