۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۱

وزیر نیرو:

حقابه رودخانه هیرمند پیگیری می‌شود

حقابه رودخانه هیرمند پیگیری می‌شود

زاهدان- وزیر نیرو گفت: بر اساس توافق‌نامه، افغانستان مکلف به رهاسازی حقابه رودخانه هیرمند است که این موضوع به شدت پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر محرابیان روز جمعه در بدو ورود به زاهدان اظهار داشت: بر اساس توافق‌نامه‌های بین ۲ کشور افغانستان و ایران؛ افغانستان مکلف است حقابه ایران را از رودخانه هیرمند سالانه رهاسازی کند که متأسفانه در سال گذشته این کار انجام نشده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴٠٠ نسبت به آن حقوق قانونی که جمهوری اسلامی دارد مقدار خیلی کمی آب در رودخانه هیرمند رها سازی انجام شد در این سفر به یاری خدا بازدید از این محل هم خواهیم داشت و تصمیماتی اتخاذ خواهد شد؛ البته ضرورت دارد این موضوع به شدت پیگیری شود و پس از بررسی نتایج اعلام خواهد می‌شود.

وزیر نیرو در رابطه با سفر خود به سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ضرورت بررسی طرح‌های برقی و آبی استان این سفر در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۱ انجام شد.

وی بیان کرد: بازدید از طرح‌های نیروگاهی و طرح‌های آبرسانی در سیستان و بلوچستان در برنامه این سفر قرار دارد.

محرابیان با بیان اینکه امیدوارم در این سفر بتوانیم تصمیماتی را اتخاذ کنیم و پروژه‌های آبرسانی سیستان و بلوچستان را سرعت دهیم، افزود: همچنین در این سفر پروژه‌های جدیدی که ضرورت دارد با توجه به مدیریت شرایط فعلی در استان تعریف می‌شود انجام خواهد شد.

کد خبر 5453288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha