۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۹

کارشناس هواشناسی:

دمای اصفهان تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می یابد/ احتمال تنش درختان

دمای اصفهان تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می یابد/ احتمال تنش درختان

اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد در بسیاری از مناطق استان از امروز تا یکشنبه هفتم فروردین ماه خبر داد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به افت محسوس دما در ۴۸ ساعت پیش رو، اظهار داشت: کاهش دمای بین هشت تا ۱۲ درجه‌ای در بیشتر مناطق به ویژه در نیمه غربی استان به تنش دمایی در گیاهان و درختان منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان تا فردا بین پنج تا هفت درجه سردتر می‌شود، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به هشت درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه کمینه‌های دما در ۶ شهر استان به زیر صفر می‌رسد، ادامه داد: بوئین و میاندشت با دمای چهار درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود و چوپانان و با دمای ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین نطقه استان است.

هنرمند با اشاره به بارندگی شبانه روز گذشته در غرب استان، ابراز داشت: بیشترین میانگین بارشی از خوانسار با ۵.۶ میلیمتر، فریدونشهر ۳.۵ و بوئین و میاندشت سه میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه امروز و فردا وزش باد به نسبت شدید تا شدید پدیده غالب استان است، اضافه کرد: سرعت وزش باد در شهر اصفهان در ساعات اخیر به ۲۳ متر بر ثانیه رسید و پدیده توفان و تند باد لحظه‌ای توأم با گردوخاک محلی در شرق اصفهان تا فردا ادامه دارد که به کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای منجر می‌شود.

هنرمند افزود: از فردا شنبه ۶ فروردین تا اواسط هفته جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم خواهد بود.

کد خبر 5453374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha