۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۵۵

وزیر نیرو:

انتقال آب از تهلاب به زاهدان امسال عملیاتی می‌شود

انتقال آب از تهلاب به زاهدان امسال عملیاتی می‌شود

زاهدان- وزیر نیرو از اجرای طرح‌های مختلف آبرسانی به شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی طرح انتقال آب از تهلاب به زاهدان نیز در سالجاری آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر محرابیان در ادامه سفر خود به سیستان و بلوچستان و در جریان بازدید از وضعیت چاه‌نیمه‌ها، اظهار داشت: طرح‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به منظور تأمین آب نقاط مختلف این استان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: پروژه انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان از جمله این طرح‌هاست که اجرای آن در مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون به تصویب رسیده است.

وزیر نیرو گفت: اجرای این طرح بخش عمده مشکلات آب آشامیدنی و صنعت استان سیستان و بلوچستان را رفع خواهد کرد.

وی با اشاره به وضعیت آب چاه‌نیمه‌ها و لزوم بررسی طرح‌های مختلف برای جلوگیری از تبخیر این منبع آبی استراتژیک، تصریح کرد: با توجه به اینکه چاه نیمه چهارم دارای سطح وسیع‌تر و عمق کمتری نسبت به چاه نیمه‌های یک، دو و سه است و برداشت آبی از آن در حال حاضر صورت نمی‌گیرد، در شرایط پیش‌رو بهترین کار ممکن استفاده بهینه از این آب است.

محرابیان افزود: به همین منظور پروژه انتقال آب به چاه نیمه‌های یک و سه که محل برداشت آب آشامیدنی شهرها و روستاهای سیستان است در دست اجرا قرار دارد تا استفاده بهینه از آب موجود در چاه نیمه‌ها صورت پذیرد.

وی مهمترین موضوع را، پیگیری حق مسلم مردم از رودخانه هیرمند عنوان کرد و اظهار داشت: به جد پیگیر تحقق حق‌آبه هستیم.

وزیر نیرو گفت: تأمین اعتبار اجرای خط انتقال آب از تهلاب در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شده و عملیات اجرایی آن امسال آغاز خواهد شد.

کد خبر 5453563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha