۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵

دستورالعمل انتخاباتی کمیته ملی المپیک هنوز به IOC ارسال نشده است

دستورالعمل انتخاباتی کمیته ملی المپیک هنوز به IOC ارسال نشده است

دستورالعمل انتخاباتی کمیته ملی المپیک که ملاک برگزاری انتخابات آتی این کمیته خواهد بود هنوز به منظور دریافت تاییدیه نهایی برای کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) ارسال نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، به منظور برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک و طبق اساسنامه ابلاغی این کمیته، تدوین آئین نامه انتخاباتی توسط ستاد انتخابات انجام شد.

این آئین نامه با عنوان «دستور العمل اجرایی انتخابات» تدوین و تاییدیه اعضای هیأت اجرایی و مجمع عمومی را گرفت. البته که تأیید کمیته بین المللی المپیک (IOC) گام آخر جهت اجرایی شدن این دستورالعمل به حساب می‌آید. به همین منظور ترجمه آن هم در دستور کار قرار گرفت.

قرار بود نسخه ترجمه شده دستور العمل اجرایی انتخابات کمیته ملی المپیک تا پیش از پایان سال گذشته در اختیار IOC قرار بگیرد اما با وجود پایان کار ترجمه این کار هنوز انجام نشده است.

قرار است پس از ویرایش نهایی ترجمه دستور العمل اجرایی انتخابات، ارسال آن به کمیته بین المللی المپیک صورت بگیرد. احتمال دارد این کار طی دو سه روز آینده انجام شود.

طبق مصوبه اعضای مجمع عمومی کمیته ملی المپیک که در تاریخ ۱۷ اسفندماه برگزار شد، انتخابات این کمیته بعد از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو برگزار خواهد شد. این در حالی است که انتخابات دوره پیش کمیته ملی المپیک ۲۵ دی ماه سال ۹۶ برگزار شد اما عدم تدوین و تصویب به موقع دستور العمل اجرایی انتخابات، مانع برگزاری به موقع آن شد.

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی طی روزهای ۱۹ شهریورماه تا ۳ مهرماه سال آینده به میزبانی هانگژو چین برگزار می‌شود.

کد خبر 5454404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha