۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹

رئیس سازمان امداد و نجات کشور:

انجام ۱۸۹۳ عملیات امداد و نجات نوروزی/ ۱۸هزار نفر امدادرسانی شد

انجام ۱۸۹۳ عملیات امداد و نجات نوروزی/ ۱۸هزار نفر امدادرسانی شد

ارومیه – رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از انجام هزار و ۸۹۳ عملیات امداد و نجات از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز ۷ فروردین در کشور خبر داد.

مهدی ولی پور در حاشیه بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات نوروزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در قالب اجرای طرح ملی امداد و نجات جمعیت هلال احمر که از ۲۵ اسفندماه آغاز شده تا پایان روز ۷ فروردین ماه امسال هزار و ۸۹۳ عملیات امداد و نجات نوروزی انجام شده است.

وی با اشاره به رشد ۷۰ درصدی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال، افزود: در این عملیات‌ها به ۱۸ هزار و ۳۰۰ نفر متأثر از حوادث مختلف امداد رسانی شده است.

ولی پور با بیان اینکه از این تعداد هزار و ۱۰ عملیات ترافیکی و جاده‌ای بود، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته خواب آلودگی، خستگی و واژگونی خودرو بیشترین عوامل حوادث ترافیکی و جاده‌ای در کشور به شمار می‌رود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با توصیه به رعایت نکات ایمنی به رانندگان و مسافرانی که قصد تردد از محورها و جاده‌های مواصلاتی کشور دارند، افزود: هوای بهار غیرقابل پیش بینی است توصیه می‌شود ضمن رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن لوازم ضروری در صورت خستگی و خواب آلودگی در مسیر تردد رانندگان در نکته قابل استراحت توقف کنند تا شاهد حوادث ترافیکی و جاده‌ای نباشیم.

ولی پور همچنین با اشاره به انتقال ۸۶۷ نفر از مصدومان عملیات‌های امداد و نجات به مراکز درمانی طی عملیات امداد و نجات نوروزی افزود: دو هزار و ۸۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۴۸۰۰ نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۳۵ عملیات انتقال به نقاط امن و ۱۸۵ عملیات فنی نجات و رهاسازی توسط تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در این مدت انجام شده است، افزود: در این عملیات‌ها ۲۳۵ نفر ضمن رهاسازی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

ولی پور با بیان اینکه استان‌های خوزستان، اصفهان و مازندران بیشترین عملیات امداد و نجات در کشور را طی نوروز امسال داشتند، افزود: تا پایان طرح نوروزی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در تمام مناطق کشور خدمات مورد نیاز به مسافران و مردم ارائه می‌شود.

بازدید از پایگاه امداد و نجات شهید صدیق نعمتی (عین الروم) اشنویه، بازدید از پست نوروزی بشردوستانه جوانان شهید باکری اللرباغی و پایگاه موقت امداد خواهران ارومیه از برنامه‌های سفر رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به آذربایجان غربی بود.

کد خبر 5454835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha