۸ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۵۰

سخنگوی کمیساریای اروپا:

مذاکرات وین به مرحله نهایی نزدیک شده است

مذاکرات وین به مرحله نهایی نزدیک شده است

سخنگوی کمیساریای اروپا از نزدیک شدن مذاکرات وین برای برچیدن تحریم های ایران به مرحله نهایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی کمیساریای اروپا روز دوشنبه گفت که مذاکرات وین برای برچیدن تحریم‌های ایران به مرحله پایانی نزدیک شده است.

«نبیله مصرالی» در نشستی خبری در بروکسل گفت: مذاکرات همچنان در جریان است و به مرحله نهایی نزدیک می‌شود. ما برای بازگشت به مذاکرات در سریع‌ترین زمان ممکن و دستیابی به توافق تلاش می‌کنیم.

وی همچنین افزود که اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده توافق هسته‌ای، به تماس با ایالات متحده آمریکا و تمام طرف‌ها برای دستیابی به توافق نهایی ادامه می‌دهد.

این در حالی است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم شب گذشته از نزدیک بودن به حصول توافق در مذاکرات وین برای برچیدن تحریم‌های ایران خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، «جوزف بورل» گفت: ما به دستیابی به توافق با ایران نزدیک شده‌ایم و پیرامون ۹۵ درصد از موضوعات به توافق رسیدیم.

وی در عین حال افزود: توافق هسته‌ای با ایران تمام مشکلات منطقه را حل نخواهد کرد و نخستین گام است.

بورل همچنین گفت که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام مرتکب اشتباه شد.

کد خبر 5455186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      2 7
      با توجه به اینکه سران آمریکا بی منطق ، بی وجدان ، بی انصاف ،زورگو، کج فهم ، دیکتاتور و سلطه گر هستند بعید می دانم که توافقات برجامی صورت بگیرد و تحریم‌ها حذف شوند.
      • AE ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
        0 0
        توافق کجابوده همش سرکاریه لعنت به آمریکا. ایران باید هرچه سریعتر بمب اتم درست کنه تا دیگه سربسرایران نذارن. مردم بدبخت بیچاره شدن با این توافق سگ پدراروپائیها
    • احمد IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      3 0
      این جمله که مذاکرات وین به نقطه نهایی رسیده رو یکساله داریم میشنویم یاده شماره ۱ ۲ ۳ بچگی افتادیم ۲/۹۵ ۲/۹۶ ۲/۹۷ زخم کردین مارو پس این توافق کی میشه که راحت شیم مردم همه تو انتظارن
    • ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 0
      آری آری تو راست می گویی
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 1
      مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند.