۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۱

معاون وزیر صمت اعلام کرد؛

رفع موانع تولید و اصلاح فرآیندها؛ اولویت امسال وزارت صمت

رفع موانع تولید و اصلاح فرآیندها؛ اولویت امسال وزارت صمت

معاون هماهنگی وزارت صمت در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: اولویت‌ ما در خصوص تحقق اهداف سال معطوف به رفع موانع تولید است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت سیدمهدی نیازی در حاشیه گردهمایی مدیران ارشد وزارت صمت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری توجه ویژه‌ای به حوزه تولید دانش‌بنیان و واحدهای اشتغال‌آفرین خواهد شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته تمرکز اصلی وزارت صمت روی توسعه زیرساخت‌ها و ابزارهای تأمین مالی بود و امسال ضمن اجرای کامل برنامه طراحی شده، اولویت‌گذاری ویژه‌ای متناسب با عنوان سال خواهیم داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه صنعت، معدن و تجارت، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و همچنین حوزه علوم و تحقیقات کشور، برنامه مشترکی برای افزایش سهم تحقیق و توسعه در صنایع و واحدهای تولیدی مورد نظر است که با همکاری و هم‌افزایی بین دستگاهی در سال جدید برنامه‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

نیازی گفت: برای هدایت واحدهای صنعتی به سمت افزایش تحقیق و توسعه در روند تولید باید مشوق‌هایی قانونی از جمله در بخش مالیات در نظر بگیریم تا شاهد جهش اساسی در این حوزه باشیم.

معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت ادامه داد: یکی از اقدامات ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق اهداف سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سراسر کشور است تا از امکانات موجود برای گسترش زیست‌بوم دانش‌بنیان بهره لازم را ببریم.

نیازی تأکید کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، امیدواریم تا دو هفته آینده جمع‌بندی لازم انجام شود و برنامه‌های وزارت صنعت، معدن در همکاری مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات دانش‌بنیان، وارد فاز اجرا شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به علل برگزار همایش گردهمایی مدیران ارشد وزارت صمت گفت: تدبیر وزیر صمت این بود که در خصوص شعار سال و برنامه‌های جدیدی که این وزارتخانه برای رشد صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۱ طراحی کرده است، همه مدیران ارشد این وزارتخانه در کنار هم قرار بگیرند تا ضمن مرور اهداف و برنامه‌ها، هم‌افزایی و وحدت‌رویه بین مدیران شکل بگیرد تا بتوانیم برنامه‌های امسال را با قوت و شدت بیشتر انجام دهیم.

نیازی تصریح کرد: هدف اصلی وزارت صمت این است که فعالیت‌های دانش‌بنیان تقویت شوند و فعالیت‌های شاخص در این حوزه مانند ماشین‌آلات و تجهیزات، صنایع حمل‌ونقل، حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی که در دانش‌بنیان بودن حوزه اقتصاد بسیار مهم هستند و همچنین حوزه میکروالکترونیک در دستور کار ویژه امسال است.

وی ادامه داد: مقوله تحقیق و توسعه که یک موضوع پایه برای بهره‌وری به شمار می‌رود و همچنین توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در اولویت برنامه وزارت صمت، قرار دارد.

کد خبر 5456060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha