۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

۱۰هزار بیمار در تعطیلات نوروزی در بیمارستانهای هرمزگان بستری شدند

۱۰هزار بیمار در تعطیلات نوروزی در بیمارستانهای هرمزگان بستری شدند

بندرعباس - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از بستری ۱۰هزار و ۴۹۵ بیمار در هرمزگان طی ایام نوروز۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حسین پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تشکر و قدردانی از کادر درمان کلیه مراکز درمانی استان گفت: از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۱، تعداد ۱۰ هزار و ۴۹۵ مورد بیمار بستری و تعداد ۷۴ هزار ۴۶۷ بیمارسرپایی از خدمات مراکز درمانی کل استان هرمزگان بهرمند شده اند.

وی عنوان کرد: آمار تعداد کل بیماران کووید بستری در مراکز درمانی استان در این بازه زمانی ۳۰۹ نفر بود همچنین در این ایام ۱۴۴۸ مورد عمل جراحی ،۵۱۴ مورد زایمان طبیعی و ۲۸۰ مورد زایمان سزارین انجام گردیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تعداد کل ویزیت سرپایی (متخصص و فوق تخصص) را ۱۴ هزار و ۳۰۵ مورد و تعداد کل اعزام‌های انجام شده در استان را ۱۰۲ نفر برشمرد.

حسین پور اظهار داشت: در ایام نوروز کلیه مراکز درمانی استان توسط کارشناسان معاونت درمان، از لحاظ نحوه خدمت رسانی به بیماران ومشکلات تجهیزاتی و کمبود نیروی انسانی کادر درمان و خدمات پشتیبانی مورد بررسی و ارزیابی واقع شدند در مجموع ۶۲ مورد بازدید به جهت رصد خدمات انجام گردید که ازاین تعداد ۳۴ مورد بازدید از مراکز بیمارستانی، و ۲۸ مورد بازدید از درمانگاه‌های خصوصی و MMT انجام شده است.

وی در ادامه اعلام کرد: بخش‌های اورژانس، ICU و بستری کلیه بیمارستان‌ها فعال و خدمات تصویربرداری، آزمایشگاه و داروخانه به صورت ۲۴ ساعته در جریان بودند. کلیه بیمارستان‌ها آمادگی لازم درخصوص پذیرش بیماران کووید را داشته و آمادگی لازم به جهت احتمال طغیان کووید اتخاذ گردیده بود.در این ایام بخش‌های دیالیز و تالاسمی فعال بودند و ازنظر تجهیزات پیش بینی‌های لازم انجام شده بود.

کد خبر 5458255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha