۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۰۴

منابع رسانه ای اعلام کردند؛

تداوم نقض آتش بس یمن/ استان «ضالع» توسط سعودی بمباران شد

تداوم نقض آتش بس یمن/ استان «ضالع» توسط سعودی بمباران شد

علیرغم اینکه اعلام شد توافق آتش بس میان سعودی و یمن به مرحله اجراء درآمده است، جنگنده های متجاوز سعودی بار دیگر ضمن نقض آتش بس، استان «ضالع» را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، ائتلاف متجاوز سعودی همچنان به نقض آتش بس در یمن ادامه می‌دهد. آخرین اخبار حاکی از آن است که علیرغم اعلام آغاز اجرای طرح آتش بس در یمن، حملات سعودی متوقف نشده است.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های عرب زبان اعلام کردند که پهپادهای جاسوسی سعودی به صورت گسترده اقدام به گشت زنی در آسمان استان ضالع کردند. این درحالی است که جنگنده‌های سعودی نیز مناطقی از ضالع را بمباران کردند.

پیشتر هم در نخستین ساعات آغاز اجرای توافق آتش بس در یمن، عربستان سعودی این آتش بس را نقض کرده است. جنگنده‌ها و توپخانه‌های ائتلاف سعودی استان «صعده» را هدف قرار دادند. منابع رسانه‌ای اعلام کردند که منطقه «شدا» واقع در صعده هدف بیشترین حملات از سوی ائتلاف متجاوز سعودی قرار گرفته است. به دنبال حملات هوایی و توپخانه‌ای به صعده ۳ غیر نظامی به شهادت رسیدند.

شب گذشته، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پیامی توییتری اعلام کرد: بر اساس چیزی که درباره آن در مسقط موافقت شد، ورود به آتش بس انسانی و نظامی را اعلام کرده و تا زمانی که طرف مقابل پایبند باشد، ما نیز به توقف کامل عملیات نظامی پایبند خواهیم ماند.

کد خبر 5458505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha