۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۵۴

اشپیگل اذعان کرد؛

اروپا بدون گاز روسیه زمستان سختی در پیش دارد

اروپا بدون گاز روسیه زمستان سختی در پیش دارد

یک نشریه آلمانی به استناد گزارش های تحقیقاتی نوشت: در صورت قطع گاز روسیه، اروپا زمستان امسال برای تامین سوخت خود با مشکل مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بنا به اذعان یک رسانه آلمانی، اروپا بدون تامین گاز خود از سوی روسیه، قادر به تکمیل ذخایر سوخت زمستانی خود نیست.

نشریه آلمانی اشپیگل به استناد نتایج یک موسسه تحقیقاتی پیشرو در آلمان گزارش داد که بدون تامین گاز از سوی روسیه، اتحادیه اروپا نمی تواند به طور همزمان تأسیسات ذخیره سازی گاز زیرزمینی اعضاء را برای فرارسیدن زمستان آینده پُر کند.

بنا بر محاسبات مرکز تحلیل سیستم‌های فنی- اقتصادی این مؤسسه، اروپا باید امسال بیش از ۳۰۰ تراوات ساعت گاز صرفه‌جویی کند تا پیش از رسیدن زمستان، مکان‌های ذخیره‌سازی گاز تا سطح ایمنی پر شوند.

اشپیگل تاکید کرد که این یک فرضیه بسیار خوش بینانه است که واردات گاز طبیعی مایع (LNG) و گاز خط لوله از کشورهای دیگر می تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد.

بنا به نوشته این نشریه آلمانی، مجموع صرفه جویی های مورد نیاز برای گذراندن زمستان امسال، معادل یک سوم مصرف سالانه گاز نیروگاه های صنعتی اتحادیه اروپا در آلمان و بیش از نیمی از حداکثر ظرفیت سالانه نورد استریم ۲ است. خط لوله گازی ۵۵ میلیارد مترمکعبی که سال گذشته تکمیل شد، اما به دلیل بحران در روابط غرب و روسیه بر سر اوکراین، شاید برای همیشه مسدود شده باشد.

روز گذشته وزیر دارایی آلمان ادعا کرده بود که کشورش نهایت تلاش خود را در جهت رهایی از وابستگی به گاز روسیه به کار خواهد بست و قصد پرداخت بهای گاز این کشور با روبل را ندارد!

کد خبر 5480649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha