۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۳۰

معاون استاندار خوزستان:

امنیت کوچ عشایر تأمین و مراتع خوزستان حفظ شوند

امنیت کوچ عشایر تأمین و مراتع خوزستان حفظ شوند

اهواز- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: عشایر دام خود را برای توزیع و خدمت در جامعه نگه‌داری می‌کنند که نیازمند حمایت هستند و در مقابل آن نیز مراتع باید حفظ شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجاتی عصر امروز دوشنبه در کارگروه استانی مدیریت چرا، کنترل پروانه و ساماندهی کوچ بهاره اظهار کرد: عشایر در سرما، گرما، آلودگی‌ها و نظایر آن دام خود را برای توزیع و خدمت در جامعه نگه‌داری می‌کنند که نیازمند حمایت هستند و در مقابل آن نیز مراتع باید حفظ شوند.

وی با بیان اینکه حمایت از جامعه عشایر و دامدار و حفظ مراتع باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: در مقطعی عشایر وارد استان و از آن خارج می‌شوند و نیازمند انجام اقداماتی است؛ مقابله با بیماری‌های دامی، کرونا و پلاک‌کوبی برای کنترل و جلوگیری از خروج دام از کشور و قاچاق دام از مواردی بود که حدود ۳ سال پیش به آن توجه بیشتری شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان بیان کرد: ۳۰ فروردین‌ماه پایان حضور عشایر در خوزستان است که با توجه به گرمای هوا و کاهش بارندگی به تدریج در حال کوچ هستند.

وی گفت: همچنین بخشی از کوچ عشایر نیازمند کمک عوامل انتظامی برای ایجاد امنیت و تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرقت دام است.

کد خبر 5459340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • RO ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      1 0
      تمهیدی هم برای کوچ عشایر استان به استان های خنک تر اتخاذ شود