۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۶

به رغم تاکید بر لزوم مذاکره؛

زلنسکی: احتمالاً با پوتین دیدار نمی کنم

زلنسکی: احتمالاً با پوتین دیدار نمی کنم

رئیس جمهور اوکراین مذاکره با روسیه را چالش برانگیز و در عین حال ضروری عنوان کرد حال آنکه می گوید به احتمال زیاد، دیدار با همتای روس میسر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین می‌گوید مذاکره با روسیه تنها گزینه پیش روی کشورش است حال آنکه در حال حاضر، امکان انجام گفتگو به یک چالش تبدیل شده است.

وی در اظهارنظری که از سوی تلویزیون ملی اوکراین پخش شد، افزود: این احتمال وجود دارد که مذاکرات رو در رویی میان من و ولادیمیر پوتین همتای روس رخ ندهد.

پیشتر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با طرح پیشنهاد میزبانی از نشست زلنسکی و پوتین، گفته بود حل مسئله دونباس و کریمه در گرو دیدار حضوری آنها است.

اما پوتین تاکید کرد که شرایط برای اعلام آتش بس در اوکراین مهیا نیست.

کارشناسان می‌گویند به نظر می‌رسد که به رغم مقاومت، اوکراین به این بینش رسیده که نمی‌تواند انتظار داشته باشد که نیروهای روسی حتی با وجود آتش بس به نقطه‌ای باز گردند که پیش از آغاز جنگ در آنجا حضور داشتند. به این ترتیب، احتمالاً کی‌یف به چشم‌پوشی از مناطق شرقی مورد علاقه روسیه به ازای برقراری صلح در سایر نقاط اوکراین رضایت می‌دهد.

کد خبر 5459798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • GB ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      4 0
      باید پوتین را خوار و خفت کرد ، احمق دم آخر عمری عجب اشتباهی کرد ، دیگه ارقدرت بودن روسیه به چاه توالت رفت
    • محسن IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      شکست روسیه شکست ایرانه .آمریکا اروپا دوستدار اوکراین نیستن خیالتون تخت اگه روسیه شکست بخوره هدف بعدی دشمن ایرانه . ایران هم بود حتما این کارو می‌کرد . من مخالف سخت جنگ هستم .ولی نباید بشینی و دشمن بیاد بیخ گوشت قدرت بگیره . این هم یادتون باشه تو تحریم فقط روس و چین بود پشت ایران خالی نکردن.