۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۳۲

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز:

هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای تبیین شخصیت شهید آوینی است

هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای تبیین شخصیت شهید آوینی است

شیراز - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی، فرصتی برای تبیین شخصیت و دیدگاه هنرشناختی شهید آوینی است

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر طاهری در نشست بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی که با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، بر ضرورت هم‌افزایی و تعامل فرهنگی و اجرایی تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها در راستای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بایستی تمام برنامه‌های هنری را با نگاه تحولی دنبال کنیم، افزود: ستاد گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در تمامی شهرستان‌ها به دبیری فرمانداران تشکیل شده و انتظار می‌رود اقدامات خوبی در سال پیش رو رقم بخورد. وی از ارزیابی اقدامات و فعالیت‌های دستگاه‌ها در این خصوص و تقدیر از برترین‌ها از سوی مجموعه فرمانداری و استانداری فارس خبر داد.

طاهری خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هنرمندان متخصص و متعهدی همچون شهید آوینی پا به عرصه هنر و ادبیات کشور گذاشته و آثار بدیع و خلاقانه‌ای را در حوزه هنر خلق کرده و سبک جدیدی از هنر را ارائه کردند که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شدند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز با بیان اینکه هنر انقلاب برگرفته از اندیشه‌های حضرت امام (ره) و با تکیه بر آموزه‌های دینی، توانسته است مردم آزادیخواه دنیا را تحت تأثیر خود قرار دهد، اظهار کرد: آنچه که هنر را متعهد می‌سازد، کارکردهای اجتماعی و سیاسی آنست که هنرمند را ملزم می‌کند با دقت مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه خود را مورد بررسی قرار دهد.

طاهری با تاکید بر ضرورت تبیین شخصیتی و دیدگاهی هنرشناختی شهید آوینی در این ایام و زمینه سازی حضور هوشمندانه تمامی هنرمندان متعهد و انقلابی در تمامی عرصه‌ها، افزود: نگاه ما نباید مناسبتی باشد و در کل ایام سال باید دغدغه هنر انقلاب اسلامی را داشته باشیم چرا که همه نسبت به انقلاب اسلامی و شهدا باید ادای دین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر ما نتوانیم در این زمینه، کاری کنیم ضعف در عمل داریم، عنوان کرد: اگر هنر بتواند درخشان شود جامعه درخشان می‌شود.

این مقام مسئول در فرمانداری شیراز با اشاره به اقدامات مطلوب و آثار فاخر برخی دستگاه‌ها، بر لزوم تقویت آن‌ها تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد شهرداری‌های شیراز و صدرا و سایر دستگاه‌های ذیربط نسبت به برگزاری ویژه برنامه‌های این هفته اهتمام ویژه‌ای داشته و رنگ و بوی شهر را متناسب با هفته هنر انقلاب اسلامی زینت داده و شهدای هنرمند با نصب پلاکارد معرفی شوند.

طاهری همچنین از استمرار برپایی جلسات در خصوص هنر انقلاب و آسیب شناسی از سوی دستگاه‌های متولی سخن گفت و افزود: امروز آسیب شناسی رویدادهای فرهنگی و هنری در راستای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف یک اولویت به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: جبهه انقلاب نسبت به هنر در بعد کلان چندان توجه نداشته است و در این زمینه جای کار وجود دارد و بایستی سرعت فعالیت‌های خود را افزایش دهیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز با تاکید بر انعکاس فعالیت‌ها در این حوزه و توجه عموم جامعه، بیان کرد: برای شناساندن هنر انقلاب اسلامی و حقایق انقلاب اسلامی بایستی از ظرفیت رسانه‌های برخط و تصویری بهره‌مند شویم.

کد خبر 5460138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha