۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۴

آخرین مقررات سفر به ایران اعلام شد/ واکسن+ تست منفی کرونا

آخرین مقررات سفر به ایران اعلام شد/ واکسن+ تست منفی کرونا

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری آخرین مقررات پذیرش مسافران ورودی در پروازهای بین‌المللی به ایران را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، میراکبر رضوی اظهار داشت: بر اساس مصوبه یکصد و دوازدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، محدودیت‌های کرونایی مربوط به همه کشورها حذف شده و تمامی مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به ایران با تزریق دو دوز واکسن کرونا و داشتن تست‌های پی سی آر منفی، می‌توانند وارد کشور شوند.

وی افزود: مسافران ورودی به کشور باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز، به انجام آزمایش PCR اقدام کنند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته و از آخرین نوبت تزریق واکسن آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد.

رضوی در ادامه افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد صدور بلیت برای سفرهای هوایی به سامانه ایران من متصل باشد و کنترل مسافران جهت مدیریت بیماری کرونا از طریق سامانه مذکور صورت گیرد.

کد خبر 5460892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      3 0
      سوال؟؟ اگر مسافر خارجی که ایرانی بوده و باید به ایران برگردد و واکسن ها را کامل تزریق نکرده باشد در صورت مخالفت ورود ایشان با ایران نقض قانون اساسی محسوب می گردد. این تناقض مص.به چگونه توجبح می شود؟؟؟
    • علی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      7 1
      تناقض مصوبه
    • Am TR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      0 0
      یعنی کسی که ترکیه هست میخواد برگرده ایران هم باید کارت واکس داشته باشه هم تست منفی کرونا ؟ نمیشه فقط کارت واکسن همراهش باشه ؟
    • سلطانیان IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      1 0
      این بخشنامه برای اتباع خارجی قابل اجراست یا برای اتباع ایرانی که قصد سفر به خارج رو‌ هم دارند میشه؟
      • علی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
        0 0
        در مورد همه . ایرانی و غیرایرانی
    • CA ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      6 3
      اخه الان که همه کشورها محدودیت را کم کردن و تست نمی خوان شما چرا از مسافر حتی ایرانی تست می خواهید ؟؟ ایا کاسه داغتر از اش شدین؟؟؟؟؟؟؟
    • zahra IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      8 1
      به نظر میاد هواپیمایی کشوری درست متوجه نشده است!محدودیتهای کرونایی مربوط به همه کشورها حذف شده یعنی آن ملیتها میتوانند وارد ایران شوند قبل از ان نمیتوانستند پس حالا میتوانند با کارت واکسن و تست کرونا وارد شوند.محدودیتها برداشته شده بعد برای ایرانیان محدودیت اضافه شده چرا قیمه ها رو میریزی تو ماستا!
    • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      3 0
      اگه کسی واکسن نزده باشه نمیتونه از سفر برگرده ؟ این قانون تو تعطیلات عید نبود هیچ جای جهان واکسن اجباری نیست
    • علی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      0 0
      کدوم عقل کلی همچین چیزی رو تصویب کرده ؟؟؟ مگه میشه یه ایرانی رو از حق خودش برای زندگی در کشور خودش منع کرد ؟ شما میخوای بدونی طرف کرونا نداشته باشه وقتی وارد کشور میشه همون تست پی سی آر کافیه دیگه یعنی چی باید ۲ دوز واکسن هم زده باشه علاوه بر تست ؟؟ کجای دنیا همچین چیزی هست ؟
    • محمد TR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      2 0
      بابا من موندم تو کشور غریب واکسن اینجا نمیخوام بزنم. ویزامم داره تموم میشه . یعنی من نمیتونم برگردم به کشور خودم؟؟؟ تو قانون اساس اومده هیچ ایرانی رو نمیشه از ورود به خاکش منع کنین. عراقی ها میتونن بیان ما نه؟ من بمونم تو فرودگاه یعنی تا آخر عمرم؟؟کارت پرواز بهم نمیدن چون ایرانیم و میخوام بیام ایران
    • محمد IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 0
      عملا تستی در کار نیست ، فقط پول تست توسط لیدر گرفته میشه و نتیجه منفی تست برای مسافر واتساپ میشه نتیجه این قانون دادن سود این دلالی به لیدر ها و خروج پول اضافه از کشوره و هیچگونه بازدارندگی برای ورود بیمار به کشور نداره
    • مهدی DE ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      3 0
      سی سال است که در خارج اقامت دارم. چشم می کشیدم که کارم سبک شود و بتوانم برای مدتی به ایران برگردم. به هیچ عنوان هم حاضر نیستم واکسن های m RNA را تزریق کنم. حالا که فرصت ایجاد شده نمی دونم بر اساس کدام منطق کسی که تست کرونا می دهد و منفی است( یعنی کرونا ندارد) چرا باید حتما دو نوبت واکسن هم زده باشد؟
    • مهدی DE ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      2 0
      آنهم واکسنهای که تا کنون در هیچ کجا با دلیل و آمار مستند میزان موثر بودن آن به اثبات نرسیده است و فقط در حرف و در رسانه های جریان اصلی راجع به اثر بخشی آنها پروپاگاند می شود تا سود کمپانیهای تولید کننده آن بازهم پر تر شود. جالب است که دادگاه عالی هندوستان هم اجباری بودن واکسن را لغو کرد.