۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

۲۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بندر چابهار محقق شد

 ۲۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بندر چابهار محقق شد

چابهار - مدیرکل دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: جذب سرمایه‌گذاری ۲۱۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و افزایش ۴۱ درصدی مجموع عملیات تخلیه و بارگیری از دستاوردهای مهم حوزه بندری در سال گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی در تشریح مهمترین اقدامات سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته شاهد رشد ۷۸ درصدی واردات کالاهای اساسی و افزایش ۳.۵ برابری صادرات کالا در بندر چابهار بودیم.

وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی و نفتی به ترتیب ۶۸ و هشت درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش پیدا کرده است، گفت: در سال جاری افزایش ترافیک کالا و کشتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ می‌توان به الکترونیکی کردن استعلام دفاتر رسمی و همچنین الکترونیکی کردن دریافت اسناد و مدارک ورود و خروج شناور و حذف تمامی مراجعه‌های حضوری ارباب رجوع اشاره کرد.

آقایی به عملکرد حوزه دریایی بنادر سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: تکمیل و راه‌اندازی پروژه پوشش رادیویی سواحل استان، ساخت و تکمیل مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی پسابندر، کمک و امداد رسانی به ۱۶۳ نفر از دریانوردان منطقه، تهیه طرح جامع نیازمندی‌های علائم کمک ناوبری سواحل استان و برگزاری مانور استانی جستجو و نجات دریایی بخشی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده است.

وی در رابطه با اهداف حوزه بندری سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱، عنوان کرد: اقدام عملی برای حرکت در راستای شعار سال، افزایش ترافیک کالا و کشتی، جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌های لجستیکی بندر چابهار با استفاده از طرح‌های بخش خصوصی و توسعه کسب و کارهای بندری و ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین اهداف سال جاری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در مورد اهداف حوزه دریایی سال ۱۴۰۱ استان سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: تدوین، تصویب و اجرای طرح اقتضایی مقابله با حریق دریایی در آب‌های استان، واگذاری امور تصدی‌گری اداره بازرسی و ثبت شناورها به بخش خصوصی با توجه به قوانین و مقررات، بهبود ارائه خدمات دریایی به شناورها، پایش انجام ممیزی از بنادر وابسته و غیروابسته در راستای ارتقای ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی و تلاش مضاعف در جهت تسهیل مبادلات تجاری دریایی از مهم‌ترین اقداماتی است که سال جاری مدنظر قرار می‌گیرد.

کد خبر 5462110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha