۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۸

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

مسیر کوچ و گلوگاه ها در طول کوچ عشایر کنترل و نظارت می شود

مسیر کوچ و گلوگاه ها در طول کوچ عشایر کنترل و نظارت می شود

یاسوج- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروی انتظامی باآمادگی کامل برای ایجاد امنیت، کنترل ونظارت خوبی در گلوگاه ها و طول مسیر کوچ عشایرخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد هاشمی ظهر دوشنبه در نشست برنامه ریزی کوچ عشایر استان افزود: حفاظت و امنیت عشایر بسیار ضروری است و همزمان با کوچ، اکیپ‌ها یا گروهایی از هلال احمر، نیروی انتظامی و اورژانس به صورت ثابت و سیار در مسیرها، گذرگاه‌ها و ایل راه‌ها مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه عشایر استان و دیگر عشایر استان‌های همجوار که معبر آنها استان کهگیلویه و بویراحمد است، برای داشتن یک کوچ امن و سالم به تأکیدات مسئولین توجه جدی داشته باشند، گفت: کوچ بهاره عشایر از مناطق قشلاقی به مناطق ییلاقی به تدریج و با مدیریت امور عشایر از ۲۵ فروردین ماه جاری آغاز می‌شود.

هاشمی اظهار داشت: اگر زمان تعیین شده کوچ و چرای دام عشایر در عرصه‌های مرتعی و گذرگاه‌ها رعایت نشود و یا دام خارج از ظرفیت وارد مراتع شوند، قطعاً مشکلاتی در پی خواهد داشت.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد، معبر عشایر خوزستان، بوشهر و بخشی از جنوب فارس به مناطق ییلاقی است و زمان حرکت عشایر از مناطق قشلاقی، اکیپ‌های ثابت و سیار در گلوگاه‌ها مستقر می‌شوند.

کد خبر 5464635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha