۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۰

رئیس سازمان صمت فارس اعلام کرد؛

ارزش ٨٣ هزار میلیاردی واحد های صنعتی در فارس

ارزش ٨٣ هزار میلیاردی واحد های صنعتی در فارس

شیراز- رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت: سرمایه گذاری صنعتی در استان فارس به بیش از ٨٣ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا ایزدی ظهر دوشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیش از ۷۱ شهرک صنعتی در سطح استان فارس وجود دارد که مساحتی که برای این فضاهای صنعتی در نظر گرفته شده بالغ بر ۷ هزار و ۴۶ هکتار بوده است.

وی ادامه داد: استان فارس دارای ۶ منطقه ویژه اقتصادی است این در حالی است که در استان فارس بالغ بر ۴۰۹۱ پروانه صنعتی نیز صادر شده است که استان دارای رتبه پنجم کشور در این حوزه است لازم به ذکر است که سرمایه گذاری‌های صنعتی که در سطح استان فارس صورت گرفته اکنون به بیش از ۸۳ هزار میلیارد تومان اعتبار رسیده است.

ایزدی ادامه داد: فضاهای اقتصادی استان فارس تاکنون برای ۱۰۲ هزار نفر اشتغال ایجاد کردند لازم به ذکر است با توجه به رویکرد صنعتی شدن استان فارس شاهد اقدامات خوبی در راستای توسعه فضاهای صنعتی استان بوده به گونه‌ای که چهار هزار و ١٩٧ جواز تأسیس نیز در استان فارس صادر شده است.

او ادامه داد: استان فارس تولید کننده ۹۰ درصد خاک نسوز کشور بوده که توانسته است ۱۸ درصد سنگ‌های زینتی کشور را نیز تأمین می‌کند لازم به ذکر است که ۵۳۵ واحد معدنی فعال در سطح استان فارس در حال فعالیت معدنی بوده و ۱۵۲ واحد نیز غیرفعال هستند.

ایزدی تاکید کرد: تمام فعالیت حوزه‌های نظارت در بازار بر کالاهای کشاورزی باغی و کالاهای اساسی از بخش تولید تا نظارت بر عهده جهاد کشاورزی است و از مردادماه سال گذشته نیز در خصوص نظارت بر فعالیت نان و نانوایان نیز به جهاد کشاورزی واگذار شده است.

وی در خصوص نظارت بر بازار نیز عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ که نظارت با سازمان صنعت معدن و تجارت بوده است ۱۱۴ هزار بازدید و نظارت صورت گرفته که از میان این تعداد ١٢ هزار و ۵٠٠ تخلف نیز به ثبت رسیده است و جرایم ریالی پرونده‌های تشکیل شده نیز بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

او ادامه داد: استان فارس بیش از ۲ هزار واحد صنعتی است که تنها ۷۹۵ واحد را که در سطح استان فارس شناسنامه‌ای شدند این در حالی است که ۷۱۰ بنگاه اقتصادی نیز مشکلات خود را در کارگروه رفع موانع تولید ارائه کردند.

وی در خصوص کارخانه‌های آزمایش و کاغذ سازی زاگرس بیان کرد: بر اساس تکالیفی که بر عهده کارخانه آزمایش از این کارخانه تا پایان سال به ۵۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد لازم به ذکر است که کارخانه کاغذ سازی زاگرس برای بهره برداری رسیدن بر اساس طرح توجیهی جدیدی که ارائه کرده‌اند بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات درخواست کردند.

کد خبر 5464650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha