۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰

در اعتراض به تعرض به ساحت مقدس ائمه (ع) برگزار شد؛

تظاهرات گسترده مردم عراق در نقاط مختلف علیه فرقه انحرافی «الصرخی»

تظاهرات گسترده مردم عراق در نقاط مختلف علیه فرقه انحرافی «الصرخی»

مردم عراق در پی تعرض فرقه انحرافی «الصرخی» به ساحت مقدس ائمه اطهار (علیهم السلام)، در نقاط مختلف این کشور دست به برگزاری تظاهرات زدند و دفاتر فرقه در برخی استان ها را بستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه‌های اجتماعی، مردم عراق در پی تعرض فرقه انحرافی «الصرخی» به ساحت مقدس ائمه اطهار (علیهم السلام)، در نقاط مختلف این کشور دست به برگزاری تظاهرات زدند و دفاتر فرقه در برخی استان‌ها را بستند.

بر اساس این گزارش، ماجرا از آنجا آغاز شد که یک خطیب وابسته به فرقه انحرافی الصرخی در استان «بابل» خواستار تخریب مراقد ائمه اطهار (علیهم السلام) شده بود! همین مسأله خشم مردم عراق را به دنبال داشت.

ساکنان استان بابل با حمله به یک مقر الصرخی در این استان آن را به آتش کشیدند. در تعدادی از شهرهای جنوبی عراق هم مردم علیه صرخی ها دست به برگزاری تظاهرات گسترده زدند. گفته می‌شود «محمود الصرخی» سرکرده فرقه «الصرخی» در دیوانیه زندگی می‌کند.

پس از تخریب مقر جریان الصرخی در کربلا در سال ۲۰۱۴، دیوانیه به عنوان پایتخت فعالیت‌های این فرقه محسوب می‌شود. فرمانده پلیس بابل دستور داد تا همه حسینیه‌ها و مقرات متعلق به گروه الصرخی بسته شوند.

در بغداد هم حسینیه‌ای متعلق به صرخی ها توسط مردم بسته شد. دستگاه امنیت ملی عراق از مردم خواست هرگونه اطلاعات در مورد افراد وابسته به جریان صرخی را در اختیار دستگاه‌های امنیتی قرار دهند.

این تحولات در حالی است که همزمان با خطبه‌های مسجد الفتح المبین بابل، خطیبی دیگر وابسته به گروه الصرخی در استان ذی قار هم در اقدامی هتاکانه خواستار تخریب مراقد اهل البیت (علیهم السلام) شده بود!

برخی منابع اعلام کردند: «علی موسی عاکول کاظمی المسعودی»، خطیب مسجد «الفتح المبین» در بابل وابسته به جریان انحرافی «الصرخی» که خواستار تخریب مراقد مطهر اهل بیت شده بود، بازداشت شد.

کد خبر 5465128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      بایدگردن دشمنان اعمه اطهارسلام الله علیه راگردن زد
    • ایرانی IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      جنگ بین اسلام و کفر... قطعأ آمریکا، انگلیس، رژیم غاصب صهیونیستی، رژیم غاصب آل سعود و هم‌پیمانانش... کشورهای اروپایی وبعضی کشورهای ضعیف دیگر!!! جنگ را به شکل زیرزمینی آغازکرده اند. اما کورخوانده اند... لشگریان وسپاهیان اسلام، آماده حمله برق آسا به کفار می‌باشند. سربازان خدا در بیخ گوش دشمنان هستند.
    • ازاد IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      قیافه هاشون به مزدورا شبیه
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      0 0
      خداوندا به مردم عراق کمک کن تا ازین چند دستگی رها شوند ومتوجه شوند دشمنان مسلمانان درصدد نابودی وابستگی آنانند البته به یاری حق دست یاریگرخداوند با مسلمین است
    • محمد IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      0 0
      سال 1385 بنده که به فصد زیارت کربلا یکسال در زندان العماره محبوس شدم در انجا یکی از زندانیان میگفت بهتر است همه زیارتگاهها ( اماکن مقدس) از بین برود و در زمینهایشان گوجه بکارند ! که بنده بسیار ناراحت و متاثر شدم. این فرقه معلوم الحال است.