۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۵۳

دبیر کارگروه مد و لباس کشور:

طراحی‌های مد و لباس با هویت ایرانی و اسلامی فاصله دارد

طراحی‌های مد و لباس با هویت ایرانی و اسلامی فاصله دارد

رشت- دبیر کارگروه مد و لباس کشور با اشاره به اینکه طراحی‌های مد و لباس با هویت ایرانی و اسلامی فاصله دارد، گفت:ت عامل بیشتر طراحان با تولیدکنندگان لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید امامی شامگاه چهارشنبه در نشست با تعدادی از طراحان مد و لباس استان گیلان، اظهار کرد: طراحان مد و لباس کشور نتوانستند جایگاه واقعی خود را کسب کنند.

وی با چالش‌های موجود در بخش طراحی مد و لباس، افزود: طراحان کشور هنوز نتوانستند الگوسازی کنند و بیشتر وابسته به الگوبرداری از مدهای خارجی هستند.

فرهنگ اسلامی و ایرانی سرشار از الگوهای مد و لباس است

دبیر کارگروه مد و لباس کشور با بیان اینکه فرهنگ اسلامی و ایرانی سرشار از الگوهای مد و لباس است گفت: طراحان مد و لباس کشور از طرفیت‌های اسلامی در طراحی مد و لباس بهره بگیرند.

امامی با اشاره به اهمیت مد و لباس در زندگی و پوشش افراد، توجه به حجاب را مؤلفه مهم در طراحی مد و لباس برشمرد و بیان کرد: نگاه اسلامی در طراحی مد و لباس بسیار کمرنگ بوده و این مسئله سبب شده تا ذائقه‌های پوشش به سمت غیر اسلامی و غربی سوق پیدا کرده است.

وی تعامل تولیدکنندگان و طراحان لباس را موجب تقویت این صنف دانست و افزود: حلقه اتصال بین تولیدگران پوشاک و طراحان مد و لباس باید محکم‌تر باشد.

طراحی‌های مد و لباس با هویت ایرانی و اسلامی فاصله دارد

صنعت مونتاژ تفاوتی با واردات ندارد

دبیر کارگروه مد و لباس کشور با اشاره به چالش‌های واردات در بخش مد و لباس، تصریح کرد: صنعت مونتاژ تفاوتی با واردات ندارد و این موضوع در بخش مد و لباس بسیار آزاردهنده و چالش برانگیز است.

امامی با بیان اینکه مسئله لباس و حجاب بسیار اهمیت دارد، گفت: معیارهای اسلامی همراه با ابتکار و خلاقیت باید در طراحی مد و لباس گنجانده شود.

وی با اشاره اهمیت شناختی و روانی نوع پوشش در جامعه، افزود: بسیاری از پوشش‌ها در اعتماد به نفس افراد تأثیر مستقیم دارد.

مد و لباس و نوع پوشش نشان دهنده سبک زندگی افراد است

دبیر کارگروه مد و لباس کشور با بیان اینکه طراحی‌های ما باید دارای هویت ایرانی و اسلامی باشد، تصریح کرد: به موضوع پوشش و طراحی لباس، تجاری رفتار شده و دنبال احیای هویت ملی و اسلامی نبودیم.

امامی با بیان اینکه مد و لباس و نوع پوشش نشان دهنده سبک زندگی افراد است، اضافه کرد: طراحان لباس باید با در نظر مؤلفه ایرانی و اسلامی، جامعه را به سمت سبک زندگی اسلامی و حجاب محوری سوق دهند.

لباس سنتی گیلان را بازآفرینی کنید

دبیر کارگروه مد و لباس کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه سلامت جامعه، بیان کرد: سلامت محوری یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در حوزه مد و لباس است.

امامی با بیان اینکه در حوزه مد و لباس در جهان اسلام نیز برنامه داریم، اضافه کرد: مد لباس کشور بخش بین الملل و بویژه جهان اسلام می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با تاکید بر بازآفرینی مد و لباس افزود: در طراحی لباس باید بازآفرینی شود و انتظار می‌رود لباس سنتی گیلان را بازآفرینی کنید.

در این نشست جمعی از طراحان مد و لباس گیلان به ارائه نظرات و پیشنهادات پرداخته و چالش‌ها و دغدغه‌های خود را با دبیر کارگروه مد و لباس کشور در میان گذاشتند.

کد خبر 5466667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha