۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۱۰

سرپرست معاونت سیاسی استانداری مرکزی:

آماده برگزاری مسابقه نیمه نهایی جام حذفی در اراک هستیم

آماده برگزاری مسابقه نیمه نهایی جام حذفی در اراک هستیم

اراک - سرپرست معاونت سیاسی استانداری مرکزی گفت: تدابیر لازم برای برگزاری نیمه نهایی جام حذفی در اراک اندیشیده شده و شرط ورود هواداران به ورزشگاه دریافت حداقل ۲ نوبت واکسن کرونا است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی گفت: تدابیر لازم برای برگزاری مسابقه آلومینیوم اراک و خلیج فارس ماهشهر در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال کشورمان اندیشیده شده است و با توجه به اینکه تیم فوتبال آلومینیوم برای پیروزی و موفقیت در این بازی نیاز به پشتیبانی و تشویق هواداران دارد بنابراین دیدار با حضور تماشاگر و به میزان ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تنها افرادی می‌توانند در ورزشگاه امام خمینی (ره) برای دیدن این بازی وارد شوند که حداقل ۲ نوبت واکسن کرونا خود را دریافت کرده باشند.

قضاوت در خصوص بازگشایی مدارس و تأثیر آن بر روند کرونا زود است

محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه این نشست بیان کرد: ۹۰ درصد فوت‌شدگان هفته گذشته بر اثر کرونا با داشتن واکسیناسیون کامل مربوط به سنین بالای ۸۵ سال و افراد با بیماری زمینه‌ای جدی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در کاهش آمار فوتی کرونا نقش مؤثری داشته گفت: قضاوت در خصوص بازگشایی مدارس و تأثیر آن بر روند کرونا زود است و این مهم اواخر اردیبهشت مشخص می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: هفت شهرستان اراک، آشتیان، فراهان، شازند، تفرش، خنداب و کمیجان در وضعیت قرمز، شهرهای خمین و ساوه در شرایط نارنجی و شهرهای دلیجان، محلات و زرندیه در وضعیت زرد است و همچنین افزایش تعداد شهرهای قرمز بیانگر آن است که باید این بیماری را همچنان جدی گرفت.

جمالیان افزود: کرونا تمام نشده و قرار است با شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی با این ویروس زندگی کنیم و نیاز است برای جلوگیری از بحران‌های گذشته، رعایت پروتکل‌ها همچنان مورد توجه جدی قرار گیرد.

۳۳ هزار و ۵۷۹ زن خانه‌دار استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

وی عنوان کرد: تا ۲۲ فروردین‌ماه امسال، ۳۳ هزار و ۵۷۹ زن خانه‌دار استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که یک‌هزار و سه نفر از آنها فوت کرده‌اند، تعداد مبتلایان در مشاغل آزاد ۱۵ هزار و ۵۲۵ نفر و فوت شدگان ۱۸۷ نفر، مبتلایان بازنشسته ۶ هزار و ۹۰۵ نفر و فوت‌شدگان این گروه ۹۴۷ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: تا ۲۲ فروردین‌ماه امسال، هفت هزار و ۷۷۹ دانشجو به این ویروس مبتلا شده‌اند که پنج فوتی به همراه داشته، در قشر کارگران نیز ۳ هزار و ۷۶۳ نفر به این بیماری مبتلا شدند که ۱۶ نفر از آنها فوت کردند و یک هزار و ۴۰۹ نفر از کارکنان بهداشت و درمان استان مرکزی نیز به این ویروس مبتلا شدند که یک نفر از آنها نیز فوت کرد.

جمالیان افزود: یک هزار و ۸۶۶ کشاورز در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شدند و از این تعداد ۵۹ نفر جان خود را از دست دادند و همچنین ۸۵۰ نفر از رانندگان استان نیز به این ویروس مبتلا شدند که هشت نفر نیز جان خود را از دست دادند.

کد خبر 5468427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha