۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹

یک فعال محیط زیست:

پتروشیمی مازندران خط قرمز محیط زیستی ها است

پتروشیمی مازندران خط قرمز محیط زیستی ها است

ساری- یکی از فعالان حوزه محیط زیست مسئله پتروشیمی را خط قرمز در استان دانست و گفت: جلوگیری از ساخت آن سبب نجات دریا و زیست بوم استان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش عبادی پیش ازظهر سه شنبه در آئین تکریم مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به حساسیت حوزه محیط زیست در استان اظهار داشت: محیط زیست و منابع طبیعی از جمله دستگاه‌هایی بوده که با سایر بخش تعامل دارد و از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه کار در حوزه محیط زیست سخت و دشوار است، افزود: حساسیت اجتماعی در حوزه محیط زیست بالا است و شاهد حساسیت وسیع اجتماعی در این زمینه هستیم.

وی فشارهای رسانه‌ای و افکار عمومی، فشارهای سیاسی و قدرت را از دیگر مسائل فراروی محیط زیست بیان کرد و گفت: محیط زیست یک امر بشردوستانه و عدالتخوانه بوده و به عدالت اقتصادی نیز در آن توجه شده است.

عبادی یادآور شد: متأسفانه هنوز برخی از مدیران فرق توسعه را نمی‌دانند و ارائه آموزش به آنان امری لازم است.

این فعال محیط زیست مسئله پتروشیمی را به عنوان خاکریز اول محیط زیستی ها بیان کرد و گفت: اگر جلوی این طرح را بگیریم در واقع دریا و محیط زیست را نجات داده‌ای و پتروشیمی خط قرمز ما محسوب می‌شود.

وی با تقدیر از دولت و رئیس سازمان محیط زیست و نقدپذیری آن افزود: محیط زیست باید استقلال داشته باشد و نباید سیاسیون و دی نفوذان در این حوزه دخالت کنند.

در این آئین از تلاش‌های حسینعلی ابراهیمی تقدیر و عطاء الله کاویان به عنوان مدیرکل جدید محیط زیست مازندران معرفی شد.

کد خبر 5470664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha