۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۰

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اردبیل:

توسعه هنرستان‌های دانش‌بنیان رویکرد اصلی آموزش و پرورش است

توسعه هنرستان‌های دانش‌بنیان رویکرد اصلی آموزش و پرورش است

اردبیل- سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: توسعه هنرستان‌ها به ویژه هنرستان‌های کشاورزی با تکیه بر مهارت‌های دانش‌بنیان رویکرد اصلی آموزش و پرورش استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر چهارشنبه در جلسه ستاد کارورزی و کارآموزی هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش استان اظهار کرد: در راستای شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» مزین شده فعالیت‌های آموزشی و تولید حاصل از آموزش در هنرستان‌های این استان با رویکرد دانش‌بنیان دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: هنرستان‌ها یکی از مهمترین بسترهای مهارت‌آموزی و تحقق تولیدات دانش‌بنیان هستند که نقش بسزایی در توسعه تولیدات صنعتی، کشاورزی، خدماتی و هنری دارند.

سرپرست آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه امسال برنامه‌های خوبی برای توسعه کیفی و کمی هنرستان‌ها داریم، گفت: توسعه هنرستان‌ها به ویژه هنرستان‌های کشاورزی و همچنین مهارت‌های دانش‌بنیان مورد توجه قرار می‌گیرد.

صفری اجرای طرح کارآموزی و کارورزی هنرجویان هنرستان‌های استان در پایه‌های یازدهم و دوازدهم را یادآور شد و افزود: مکان‌های مناسب برای بهره‌مندی حداکثری هنرجویان و همچنین پرورش استعدادهای بالقوه و شکوفایی توانمندی‌های آنها شناسایی می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اجرای مطلوب و موفق درس کارآموزی و کارورزی می‌تواند به نحوه شایسته‌ای محقق‌کننده شعار سال ۱۴۰۱ تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی باشد.

درس کارآموزی - کارورزی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش استان اردبیل از اول تیرماه تا ۳۱ شهریورماه به صورت حضوری برای هنرجویان پایه‌های یازدهم و دوازدهم اجرا خواهد شد که در مجموع ۹ هزار و ۵۱۸ هنرجو را شامل می‌شود.

کد خبر 5471855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      0 0
      با تشکر، هنر جویان در دو یا چند پایه میتوانند در رشته ( خلاقیت در صنعت گردشگری و توریسم) نیز تحصیل نمایند و در ارایه طرحهای علمی با تلفیق فکر و ابتکار با طرح های موفق ای صنعت در کشورهای مختلف که مستعد استان اردبیل میباشد مشغول باشند.