۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶

توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛

چهار دوره آموزشی خدمات در کتابخانه های عمومی برگزار می‌شود

چهار دوره آموزشی خدمات در کتابخانه های عمومی برگزار می‌شود

چهار دوره آموزشی «خدمات در کتابخانه‌های عمومی» توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور در شهر شیراز برگزار شده و مهلت ثبت نام شرکت در این کارگاه ها از یکم تا دهم اردیبهشت ماه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش بین المللی «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی؛ الگوها، ایده هاو تجربه ها»؛ دوره آموزشی «خدمات در کتابخانه های عمومی» که شامل چهار کارگاه تخصصی «آموزش علمی طراحی خدمت برای کتابخانه های عمومی»؛ «اصول طراحی خدمات کتابخانه برای گروه‌های خاص»؛ «خدمات کتابخانه های عمومی: مبانی الگوها، نمونه‌های موفق» و «بازاریابی خدمات در کتابخانه های عمومی: از مفهوم تا عمل» ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان می‌توانند از یکم تا دهم اردیبهشت ماه در این چهارگاه ثبت نام کنند در پایان نیز برای هر کارگاه گواهی آموزشی چهار ساعته صادر می‌شود.این کارگاه‌ها به دو صورت مجازی و حضوری برگزار شده و ظرفیت هر کارگاه به صورت مجازی ۱۰۰ نفر و ظرفیت حضوری ۳۰ نفر است. علاقه‌مندان تنها می‌توانند در دو کارگاه (یک کارگاه صبح و یک کارگاه بعد از ظهر) حضور یابند و شرکت همزمان در کلاس‌های صبح یا کلاس‌های بعدازظهر امکان پذیر نیست؛ با توجه به ظرفیت محدود اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کنند.

هزینه شرکت در کارگاه‌ها به صورت مجازی ۵۰۰ هزار ریال و به صورت حضوری یک میلیون ریال است. همچنین اعضای انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی کشور شامل ۵۰ درصد تخفیف بوده و علاقه‌مندان برای ثبت نام در کارگاه‌ها می‌توانند به پرتال همایش به نشانی hamayesh.ipla.ir/fa مراجعه کنند.

این دوره شامل چهار کارگاه است. کارگاه آموزشی «آموزش عملی طراحی خدمت برای کتابخانه‌های عمومی» با تدریس جو جی. مارکز، مؤلف کتاب «طراحی خدمات کتابخانه» و مدرس دانشگاه پورتلند، که به صورت مجازی روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود، کارگاه «اصول طراحی خدمات کتابخانه برای گروه‌های خاص» نیز با سرفصل‌های الزامات راه‌اندازی خدمات برای معلولان / سالمندان؛ ویژگی‌های یک کتابخانه دوستدار معلول / سالمند؛ اصول طراحی جهانی و دسترس‌پذیر و فناوری‌های کمکی و انطباقی، با تدریس منصوره فیض‌آبادی، دکترای علم اطلاعات و دانش‌شناسی (مدیریت اطلاعات) دیگر کارگاهی است که از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند هم به صورت حضوری و هم مجازی در این کلاس شرکت کنند.

کارگاه آموزشی «خدمات کتابخانه‌های عمومی: مبانی، الگوها، نمونه‌های موفق» سومین کارگاه این دوره است که با تدریس ایان آنستیس، کتابدار و مدیر مسئول سایت Public library news به صورت مجازی از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸ برگزار می‌شود. تفاوت خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، نیازسنجی خدمات کتابخانه‌های عمومی، ارزیابی خدمات کتابخانه‌های عمومی و ارائه نمونه‌های موفق خدمات کتابخانه‌های عمومی انگلیس سرفصل‌های این دوره است.

کارگاه «بازاریابی خدمات در کتابخانه‌های عمومی: از مفهوم تا عمل» نیز با حضور زهرا ناصری، دکترای علم اطلاعات و دانش‌شناسی از دانشگاه تهران (مدیریت اطلاعات) و مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه بازاریابی محتوایی به صورت مجازی و حضوری ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸ برگزار می‌شود و در این کارگاه مباحثی همچون، خدمات و بازاریابی خدمات، مدل، مزیت و تحلیل شکاف در کیفیت خدمات، راهبرد و فنون بازاریابی محتوایی پیرامون بازنمایی خدمات ارائه می‌شود.

همایش بین المللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت در شهر شیراز برگزار شده و به زودی فراخوان ثبت نام در همایش نیز منتشر می‌شود.

کد خبر 5474709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha