۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۱

مهر گزارش می دهد؛

تجدید پیمان کویرنشینان در حمایت از فلسطین/اعلام حضور در صحنه قدس

تجدید پیمان کویرنشینان در حمایت از فلسطین/اعلام حضور در صحنه قدس

بیرجند- مردم خراسان جنوبی همچون سال های گذشته برای حمایت از فلسطین و اعلام انزجار از استکبار به صحنه می آیند و با مردم ستم دیده پیمانی دوباره می بندند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: قدس آخرین جمعه ماه رمضان بوده که امام خمینی در سال ۱۳۵۸ آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود.

اگرچه طی دو سال گذشته و همزمان با ورود کرونا ویروس در کشور، برگزاری راهپیمایی روز قدس تغییر چهره داده اما حرف مردم همان حرف‌های دیرینه در حمایت از فلسطین است.

خوشبختانه در قدس سال جاری، با نزولی شدن شمار کرونا، ستاد ملی مبارزه با کرونا راهپیمایی روز قدس با حضور مردم در خیابان‌ها انجام می‌شود.

مردم شریف خراسان جنوبی هم همچون دیگر نقاط کشور با مشت‌های گره کرده به خیابان‌ها خواهند آمد تا فرمان رهبری را لبیک گویند.

قدس روز محکومیت اسرائیل

یکی از شهروندان در گفت و گو با مهر، قدس، را روز محکومیت اسرائیل دانست و افزود: راهپیمایی قدس، روز بزرگ اعلام انزجار و بیزاری از رژیم اشغالگر و صهیونیستی و نابودی دشمن است.

محمد یعقوبی با بیان اینکه قدس روز بزرگ استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم جهانی است، اظهار کرد: ضرورت دارد در این حماسه بزرگ همه ملت انقلابی به صحنه آیند.

وی ادامه داد: مردم انقلابی شهرستان بیرجند همه ساله همگام با مردم سراسر ایران و جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت می‌کنند.

یعقوبی با تاکید بر اینکه به طور یقین در راهپیمایی شرکت می‌کنم، گفت: دشمن از حضور مردم در خیابان‌ها می‌هراسد.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی در گفت و گو با مهر بیان کرد: به طور حتم شرکت گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی است.

سمیه اسماعیلی با اشاره به حمایت تمام کشورهای مسلمان از فلسطین بیان کرد: فلسطین نماد استقامت بوده و همواره مورد توجه مردم نوع دوست ایران و دیگر کشورها است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس باعث ایجاد امید و انگیزه در دل فلسطین و رعب و وحشت دشمن می‌شود، گفت: دشمن از حضور مردم در خیابان‌ها احساس ناتوانی می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه رژیم کودک کش اسرائیل تا کنون جنایات زیادی را در سرزمین‌های اشغالی داشته است، اظهار کرد: قدس روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات این رژیم است.

وی با بیان اینکه صهیونیسم سعی در نابودی و به فراموشی کشاندن مسلمانان و ارزش‌های اسلام دارد، گفت: بنا به گفته امام خمینی (ره)، اسرائیل نه تنها دشمن مسلمانان بلکه دشمن بشریت است.

قدس روز مقابله با مستکبرین است

یکی دیگر از شهروندان در گفت و گو با مهر قدس را یک روز جهانی دانست و افزود: این روز بزرگ تنها به قدس اختصاص ندارد بلکه روز مقابله با مستضعفین با مستکبرین است.

احمد موهبتی با بیان اینکه هر سال در راهپیمایی‌ها اعم از ۲۲ بهمن و روز قدس شرکت می‌کنم، افزود: هر مشت که گره می‌شود و شعار می‌دهد، در دل دشمن رعب و وحشت می‌افتد.

وی بیان کرد: امروز علاوه بر کشور پهناور ایران، در بسیاری از کشورهای جهان شاهد حضور ملت‌های آزاده در راهپیمایی روز قدس هستیم.

موهبتی ادامه داد: حضور پرشور ملت‌ها در راهپیمایی روز قدس نشان دهنده حمایت آنها از مقاومت ملت فلسطین بوده بنابراین از تمام شهروندان خواستارم از حضور در این حماسه ملی دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه بدون شک مردم خراسان جنوبی در روز قدس یکپارچه فریاد حمایت از ملت مظلوم فلسطین سر خواهد داد، گفت: روز قدس فرصتی برای فریاد زدن مظلومیت قدس، استکبار جهانی و همدردی با مردم قهرمان و رنج کشیده فلسطین است.

وحدت مسلمانان قدس را به دامن اسلام باز می‌گرداند

امام جمعه طبس در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه روز قدس یک روز جهانی است و فقط اختصاص به قدس ندارد، بیان کرد: روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

وی با بیان اینکه قدس قبله اول مسلمانان و پاره تن اسلام است، عنوان کرد: مردم برای دفاع از حق مسلم ملت فلسطین در روز قدس به میدان می آیند و امیدواریم امسال بعد از دو سال شاهد جوش و خروش بیشتر مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس باشیم.

وی تصریح کرد: مردم با حضور گسترده خود مایه قوت قلب و انسجام جهان اسلام خواهند بود و مشت محکمی به دهان دشمنان ملت فلسطین و دشمنان دنیای اسلام خواهند زد.

امام جمعه طبس تأکید کرد: وحدت و انسجام بین مسلمانان و حضور آنان در صحنه می‌تواند این سرزمین مقدس را به دامن اسلام برگرداند.

حجت الاسلام محمدی اظهارکرد: صهیونیست‌ها خود را برترین نژاد دنیا می‌دانند و تفکر پست و پلیدی مبنی بر این دارند که خداوند همه جهان را برای خدمت به یهود خلق کرده است و به خاطر همین تفکر غلط هر روز جنایت جدیدی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه روز قدس نماد مبارزه با غده سرطانی صهیونیست است، اضافه کرد: مسلمانان برای در امان ماندن از شرارت این غده سرطانی و دفاع از فلسطین باید با اتحاد و هوشیاری در مقابل توطئه‌ها و نقشه‌های شوم آنان ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت طی سال‌های اخیر توانسته مایه ضعف و استیصال نظام سلطه در منطقه شود، گفت: امیدواریم قوت این جبهه روز به روز افزایش یابد و مسلمانان با قدرت بیشتری از آرمان‌های خود دفاع کنند.

راهپیمایی در ۳۰ نقطه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام ملایی، مشاور شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در گفت و گو با مهر بیان کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از ۳۰ نقطه استان و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر بیرجند، روز جمعه نهم اردیبهشت ماه مصادف با بیست و هفتم ماه مبارک رمضان ساعت ۱۰:۳۰ صبح از میدان شهدا آغاز خواهد شد.

حجت‌الاسلام ملایی ادامه داد: مسیر راهپیمایی پس از طی خیابان شهدا، میدان ابوذر، خیابان ارتش و خیابان پاسداران تا مسجد امام حسین (ع) ادامه خواهد یافت.

بنا به گفته مشاور شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، مراسم پایانی و اقامه نماز دشمن شکن جمعه هم در محل مسجد امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

محدودیت‌های ترافیکی روز قدس

سرهنگ علیرضا عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: به منظور تسهیل در عبور و مرور و افزایش ضریب ایمنی برای شرکت کنندگان و جلوگیری از مشکلات ترافیکی و بروز حوادث در این روز، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد و توقف در مسیر برگزاری مراسم روز قدس و محل اقامه نماز جمعه اعمال خواهد شد.

وی افزود: پارک کلیه وسایل نقلیه در مسیر راهپیمایی «میدان شهدا-خیابان شهدا-میدان ابوذر-خیابان ارتش-خیابان پاسداران- میدان قدس» و اطراف مسجد امام حسین (ع) از ساعت ۱ بامداد روز جمعه ۹ اردیبهشت ماه ممنوع است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان جنوبی بیان داشت: از ساعت ۸ صبح تردد و توقف کلیه وسایل نقلیه در مسیر راهپیمایی و خیابان‌های منتهی به مسجد امام حسین (ع) «خیابان شهید تیمورپور-خیابان شهید اسدزاده-پاسداران ۱و۳» ممنوع خواهد بود.

سرهنگ عباسی توصیه کرد: رانندگان از پارک وسایل نقلیه خود جلوی درب پارکینگ منازل شهروندان جدا خودداری نمایند و به دلیل کمبود فضای پارکینگ از مردم عزیز خواسته می‌شود از وسایل نقلیه عمومی جهت عزیمت به راهپیمایی و نماز جمعه استفاده نمایند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مسدود بودن مسیرهای منتهی به محل‌های برگزاری راهپیمایی و به منظور جلوگیری از مشکلات ترافیکی از مسیرهای جایگزین جهت تردد در سطح شهر استفاده نمایند.

مردم خراسان جنوبی هر ساله با حضور در حماسه‌های دشمن شکن و انقلابی نشان داده‌اند که در حمایت از ولایت فقیه و اعلام برائت از استکبار سر از تن نمی‌شناسند. بدون شک در قدس سال جاری هم حماسه‌ای جدید خلق خواهند کرد.

کد خبر 5476315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha