۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۶

مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین خبر داد؛

آورده ۱۶۲ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور برای آموزش و پرورش قزوین

 آورده ۱۶۲ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور برای آموزش و پرورش قزوین

قزوین-مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سفر استانی رئیس جمهور به قزوین آورده ۱۶۲ میلیارد تومانی برای پروژه‌های آموش و پرورش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر نقی سیاهکلی مرادی در نشست خبری مدیرکل آموزش وپرورش با اصحاب رسانه که پیش از ظهر شنبه در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد ضمن تبریک روز معلم اظهار کرد: انتخاب سالروز شهادت شهید مطهری به عنوان روز معلم حقیقتاً انتخاب شایسته و مناسبی است چرا که شهید مطهری فردی بزرگ و دارای اندیشه‌های بلند بود که پس از گذشت چند دهه کتاب‌های وی همچنان مناسب و قابل استفاده برای معلمین و دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: شهید مطهری در سه جبهه الهاد، گروه التقاتیون و گروه متهجرین که به دنبال ارائه برداشت‌های شخصی از قرآن بودند، ایستادگی و مقابله کردند و جان خود را نیز در این راه تقدیم کرد.

وی افزود: به مناسبت گرامی‌داشت هفته معلم تقدیر از ۳۲ معلم استانی و کشوری و معلمین منتخب از جمله برنامه‌های برنامه‌های آموزش و پرورش خواهد بود.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به تعطیلات پیش‌رو برخی از برنامه‌های هفته معلم از روز یکشنبه آغاز شده و ویژه برنامه همایش فرهنگیان در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: میثاق با شهدا به همراه استاندار، امام جمعه و برخی مسئولین استانی، دیدار با استاندار، امام جمعه و خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های برنامه‌های هفته معلم خواهد بود.

سیاهکالی مرادی مساعدت دستگاه‌های اجرایی در تبریک روز معلم را از دیگر برنامه‌های هفته معلم دانست و تصریح کرد: حضور و ارائه گزارش مدیرکل آموزش و پرورش در سیمای استان، تقدیر از همکاران فرهنگی در مدارس، دلجویی و عیادت از فرهنگیان مبتلا به بیماری سعب العلاج، دلجویی و دیدار با خانواده‌های فرهنگیانی که در اثر کرونا جان خود را از دست دادند، میزبانی و تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی و تجلیل از معلمان فرزند شهید از جمله برنامه‌های ویژه هفته معلم است.

وی عنوان کرد: طی دو سال آموزشی گذشته دانش‌آموزان از فضای مدرسه فاصله گرفته‌اند و همین امر سبب شده تا شرایط حضور در مدرسه برای دانش‌آموزان فراموش شود و این درحالی است که مسائل تربیتی و آموزشی نیازمند قوانین و مقرراتی است که باید لحاظ شود و مورد توجه قرار بگیرد اما برخورد نامناسب با دانش‌آموزان مورد تأیید ما نیست.

این مسئول ابراز کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار کمبود نیرو وجود دارد که هزار نفر جذب انجام می‌شود، در حال حاضر برای حل این مسائل استمرار همکاران بازنشسته، استفاده از ظرفیت دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان و استفاده از دانشجویان ترم آخر فرهنگی و مدیران و معاونین برای تدریس را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اشاره به اینکه تدریس کاملاً به صورت حضوری بوده و تنها افراد در شرایط خاص از شبکه شاد استفاده می‌کنند بیان کرد: ما مدیر آموزش وپرورش هستیم و باید به تمام ساحت‌های آموزش و پرورش توجه داشته باشیم که تلاش کردیم در انتصابات نیز این مسائل را لحاظ کنیم و تاکنون نیز انتصابات از نظر ما بجا بوده و خانواده‌ها نیز از این انتصابات رضایت داشتند.

این مسئول تاکید کرد: با ورود و دستور رئیس جمهور ۱۶۲ میلیارد تومان به پروژه‌های نیمه کاره آموزش و پرورش اختصاص یافت.

وی ادامه داد: اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای اردوگاه یانس آباد، احداث ۵ سالن ورزشی و ۲۵ چمن مصنوعی در مدارس سطح استان از دیگر برنامه‌های مهم آموزش و پرورش از دیگر اقدامات ما خواهد بود.

این مسئول تشریح کرد: مسائل تربیتی در مدارس توسط معاونین پرورشی انجام می‌شود و لازم است خانواده‌ها نیز در این راستا مساعدت داشته باشند.

سیاهکالی مرادی افزود: طی سال‌های گذشته افرادی از متخصصین قرآنی جذب آموزش و پرورش شدند و ما مدارس قرآنی در سطح استان داشتیم که طی ۱۰ سال گذشته این طرح مغفول مانده و ما در تلاشیم تا با توجه به ظرفیت‌های موجود این طرح را مجدد اجرایی کنیم.

این مسئول در پایان گفت: با توجه به اینکه امکان شرایط حضوری و مجازی تدریس به میزان یکسان وجود نداشت ما تلاش کردیم تمرکز خود را روی تدریس حضوری گذاشته و پس از حضوری شدن صد درصدی به فضای مجازی نیز بپردازیم.

کد خبر 5479433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha