۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹

استاندار قزوین:

اجرای طرح کاداستر به کاهش پرونده های قضایی اثبات مالکیت می انجامد

اجرای طرح کاداستر به کاهش پرونده های قضایی اثبات مالکیت می انجامد

قزوین-استاندار قزوین گفت: اجرای طرح کاداستر به کاهش پرونده های قضایی که معمولاً در اثبات مالکیت اراضی کشاورزی و تعارض با دولت صورت می گیرد موثر است.

به گزارش خبرگزاری مهر محمد مهدی اعلایی روز یکشنبه در جلسه بررسی صدور اسناد مالکیت کشاورزی استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: اجرای طرح کاداستر و سند دار شدن اراضی کشاورزی از کارهای مهمی است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی باید با سرعت بیشتری در استان تکمیل شود.

استاندار قزوین ادامه داد: طرح کاداستر از اقدامات بسیار ارزشمندی است که می‌تواند مشکلات کشاورزران و دولت در زمینه اراضی ملی و کشاورزی را حل کند.

این مسئول تبیین کرد: بدون تردید اجرای این طرح به کاهش پرونده‌های قضائی که معمولاً در اثبات مالکیت اراضی کشاورزی و تعارض با دولت صورت می‌گیرد نیز مؤثر است و تاکید جدی داریم این کار سرعت بیشتری بگیرد.

وی بیان کرد: در صورت اجرای کامل طرح کاداستر و تعیین حدود و ثغور اراضی کشاورزی و وضعیت مالکیت آنها و نیز صدور سند رسمی بسیاری از کشاورزان می‌توانند از تسهیلات بانکی براحتی استفاده کنند و رضایت آنها نیز جلب شود.

اعلایی اذعان کرد: به دلیل اهمیت طرح کاداستر بایستی اعتبارات بیشتری به این کار اختصاص داده شود و همکاری دستگاه‌های اجرایی نیز بیشتر شده و تداوم یابد تا در زمان کوتاهتری این کار به سرانجام برسد.

استاندار قزوین از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خواست پیشنهادات خود را برای تسریع در اجرای طرح کاداستر ارائه کند تا هماهنگی لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه صورت گیرد.

کد خبر 5480216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha