۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۴۳

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد؛

روسیه ۱۶ درصد از کل نیروی رزمی زمینی خود در اوکراین را از دست داد

روسیه ۱۶ درصد از کل نیروی رزمی زمینی خود در اوکراین را از دست داد

بخش اطلاعات وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که بخش قابل توجهی از نیروهای رزمی روسیه در درگیری ها در اوکراین فرسوده شده است و مسکو به سالها زمان برای بازسازی این نیروها نیاز خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، بخش اطلاعاتی وزارت دفاع انگلیس در آخرین به روز رسانی خود از میزان خسارات روسیه در عملیات خود در اوکراین مدعی شد که مسکو حدود یک چهارم از کل نیروی رزمی زمینی خود را که به اوکراین اعزام کرده بود، از دست داده است.

این وزراتخانه در این رابطه در پیامی که در توئیتر منتشر کرد، نوشت: در آغاز درگیری‌ها، روسیه بیش از ۱۲۰ گردان تاکتیکی خود را که حدوداً شامل ۶۵ درصد از کل نیروهای رزمی زمینی اش می‌شود، به اوکراین اعزام کرد.

در ادامه این توییت آمده است: این احتمال وجود داردکه بیش از یک چهارم این نیروها کارایی شأن را برای نبرد از دست داده باشند. برخی از زبده ترین نیروهای روسیه شامل نیروهای هوابرد وی دی وی (VDV) متحمل بالاترین درجه فرسایش شده اند و احتمالاً روسیه به سال‌ها زمان نیاز خواهد داشت تا بتواند مجدداً این نیروها را بازسازی کند.

اطلاعات فوق در حالی منتشر می‌شود که وزارت خارجه انگلیس روز یکشنبه روسیه را به انتشار اطلاعات نادرست درباره جنگ اوکراین در شبکه‌های اجتماعی متهم کرد.

انتقاد لندن از مسکو در حالی صورت گرفته است که مقامات و رسانه‌های آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی هم پیمان آنها ید طولائی در انتشار اخبار نادرست در مورد وقایع اوکراین دارند و با این کار باعث شعله ور شدن بیشتر آتش درگیری‌ها در این کشور می‌شوند.

پیشتر نیز «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفته بود که انتشار اطلاعات گمراه کننده و نادرست توسط کشورهای غربی درباره عملیات نظامی روسیه در اوکراین، یک اقدام تحریک‌آمیز عامدانه است.

کد خبر 5481124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی نسیمی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      1 3
      به وزارت دفاع انگلیس آمار و اخبار غلط داده اند به احتمال بسیار زیاد نودوپنج درصدِ کل ارتش روسیه از بین رفته و مابقی هم تسلیم اوکراین شده است، دروغ هر چقدر بزرگتر باشد باورش آسان‌تر می‌شود