۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۳۱

امام جمعه موقت شاهرود:

مردم از گرانی گلایه دارند/ فرصت‌طلب‌ها به دنبال سوء استفاده

مردم از گرانی گلایه دارند/ فرصت‌طلب‌ها به دنبال سوء استفاده

شاهرود- امام جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه گلایه مردم از وضع موجود کاملاً به حق و گرانی‌ها کمرشکن است، گفت: انتظار می‌رود مسئولان وضعیت موجود را سامان بخشی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه گلایه مردم از وضع موجود کاملاً به حق و گرانی‌های لجام گسیخته کمرشکن است، ابراز داشت: مردم از مسئولان می‌خواهند تا وضعیت معیشت را سامان بخشی کنند.

وی ضمن بیان اینکه مسئله فقر و گرانی‌های اخیر باید علت‌یابی و برای آن چاره‌جویی شود، افزود: این دولت کشور را با کسری بودجه خاصی تحویل گرفت که این محصول سو مدیریت دولت‌های سابق است نباید در چنین وضعی توقع گل‌وبلبل داشت چراکه کشور با بدهی‌های سنگین تحویل داده شد.

خطیب موقت نماز جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه بحث حذف ارز ۴۲۰۰ مطرح کار درست و عاقلانه‌ای که باید اتفاق بیفتد، ابراز داشت: بخشی از عوامل گرانی به همین موضوع برمی‌گردد به عنوان مثال اگر کیسه آرد ۳۷ هزار تومان می‌خریدید برخی اون طرف مرز ۶۰۰ هزار تومان می‌فروختند.

عبداللهیان با تاکید بر اینکه مردم باید اخبار را رصد کنند، تصریح کرد: سپاه پاسداران در جنوب کشور کشتی‌هایی را می‌گیرد که حامل سوخت قاچاق هستند یعنی اینکه به علت ارزانی در داخل کشور، قاچاقچیان نبض کالاهایی نظیر سوخت و آرد را به دست گرفته و به کشورهای اطراف می‌فرستند.

وی بابیان اینکه جنگ بین اوکراین و روسیه دیگر عامل تأثیرگذار برگرانی بود، افزود: این دو از جمله کشورهای صادرکننده گندم و آرد بودند لذا با وقوع جنگ و توقف صادرات، برخی کشورهای اطراف بر آن شدند که گندم را برای مدت سه سال ذخیره‌سازی کنند و این امر باعث افزایش قیمت جهانی گندم و آرد شد و چشم دلالان را به آرد و گندم ایران دوخت لذا قیمت‌ها باید به روز شود.

امام جمعه موقت شاهرود همچنین بابیان اینکه عده‌ای سود جو و فرصت طلب از این جریانات سو استفاده کردند، ابراز داشت: برخی شرکت‌ها باوجود موجودی انباری آن را از عرضه خارج و از فروشگاه‌ها محصولات خود را جمع کردند تا گران‌تر به مردم بفروشند و به قولی کمبود مصنوعی و تورم انتظاری ایجاد کنند تا قیمت‌ها افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه دچار التهاب سازی در فضای جامعه هستیم و برخی موضوعات فرعی را اصلی و برعکس جلوه می‌دهند، افزود: عده‌ای که از بانیان وضع موجودند امروز مشغول ملتهب کردن وضع اقتصادی و ناامید کردن مردمند و هر کس مردم را نامید کند خائن است.

به گزارش مهر، لزوم برگزاری مراسم بزرگداشت شیخ کلینی، تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع) توسط آل سعود، تهذیب نفس و توجه مسئولان به رفع گرانی‌های اخیر از جمله موضوعات مهمی بود که از تریبون نماز جمعه این هفته شاهرود مطرح شد.

کد خبر 5483055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha