۲ خرداد ۱۴۰۱، ۷:۴۶

مهر بررسی می‌کند؛

نارضایتی بهره‌برداران بازار گل منطقه ۵ از برگزاری مزایده

نارضایتی بهره‌برداران بازار گل منطقه ۵ از برگزاری مزایده

سرپرست روابط عمومی منطقه ۵ در واکنش به نارضایتی برخی از بهره‌برداران فعلی بازار گل منطقه ۵ گفت: ممنوعیتی برای شرکت این افراد در مزایده وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۵ اردیبهشت بود که محمدباقر فرهند سرپرست روابط عمومی منطقه ۵ از برگزاری مزایده بزرگ و عمومی بازار گل منطقه ۵ پس از حدود ۱۵ سال و با هدف بازگشت حقوق بیت‌المال خبر داد و گفت: نهایتاً با ورود بازرسی منطقه و بررسی دقیق موضوع و ارائه گزارشات لازم با تصمیم شهردار جدید منطقه و تاکید بر رعایت قانون در خصوص اموال و املاک مدیریت شهری و توجه به مصالح و منافع مدیریت شهری و در عین حال حذف افراد سودجو در این محل که منجر به بروز تخلفاتی شده بود، تصمیم به مزایده عمومی «حراج» ۸۲ غرفه این بازار گرفته شد و آگهی مزایده آن در روزنامه همشهری و دیگر فضاهای رسمی اطلاع رسانی منتشر تا علاقمندان با رعایت قانون و در عین حال بازگشت حقوق شهروندان به بیت‌المال در این فرصت ارزشمند کسب و کار وارد شوند.

انتشار خبر برگزاری مزایده بازار گل منطقه ۵ و نارضایتی بهره‌برداران

انتشار خبر برگزاری مزایده بازار گل منطقه ۵، با موجی از نارضایتی و گله‌مندی از سوی برخی از بهره‌برداران مواجه شد. برخی از غرفه‌داران در تماس با خبرنگار مهر مدعی شدند که از پیش از انقلاب تعدادی از گل‌فروشان در خیابان‌های منطقه ۵ فعالیت می‌کردند که در نهایت در سال ۸۸ با ورود شهرداری جمع‌آوری شدند.

در ادامه؛ گل‌فروشان در اعتراض به این اقدام به شورای شهر تهران رفتند و در نهایت با ورود مهدی چمران مقرر شد تا نسبت به گل‌فروشان منطقه ۵ مساعدت شود و با ساماندهی، زمینه لازم برای فعالیت این افراد فراهم شود.

ایجاد بازار گل منطقه ۵ برای ساماندهی گل‌فروشان

پس از دستور چمران؛ زمینی برای ساماندهی گل‌فروشان در انتهای بزرگراه شهید ستاری از سوی شهرداری منطقه ۵ در نظر گرفته شد و گل‌فروشان فعالیت خود را در بازار گل منطقه ۵ به‌عنوان بهره‌بردار آغاز کردند.

در سنوات ابتدایی فعالیت بازار گل منطقه ۵، بهره‌برداران مبالغی را در ازای خدمات به مدیریت شهری پرداخت می‌کردند و سپس مبالغی را نیز به‌عنوان حق بهره‌برداری به شهرداری تهران پرداخت کردند و این فرایند، تا انتهای سال ۱۴۰۰ ادامه داشت تا اینکه در نهایت با ورود بازرسی شهرداری منطقه ۵ و تصمیم شهردار منطقه، تصمیم به مزایده عمومی «حراج» ۸۲ غرفه این بازار گرفته شد که این امر سبب نارضایتی برخی از بهره‌برداران شده است.

ممنوعیتی برای شرکت بهره‌برداران فعلی در مزایده وجود ندارد

محمدباقر فرهند در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص برگزاری مزایده بزرگ و عمومی بازار گل منطقه ۵ گفت: عزیزان بهره‌بردار بر اساس نظر کارشناسی قدیمی مبالغی را به حساب شهرداری واریز کردند؛ اما باید توجه داشت که از ابتدای فعالیت این بازار تاکنون ۱۵ سال گذشته است.

سرپرست روابط عمومی منطقه ۵ با تاکید بر اینکه ممنوعیتی برای شرکت این افراد در مزایده وجود ندارد، اظهار کرد: این افراد می‌توانند در شرایطی برابر و به‌صورت قانونی در مزایده عمومی شرکت کنند؛ چرا که هر کس که تابع شرایط مزایده باشد، می‌تواند در مزایده شرکت کند.

بازار گل منطقه ۵ متعلق به شهرداری است

وی با بیان اینکه مالکیت بازار گل منطقه ۵ و غرف موجود در این بازار برای شهرداری است، گفت: باید توجه داشت که بهره‌برداری از میادین و صنوفی که متعلق به شهرداری است، تابع ضوابط و قوانین خاص خود است و نمی‌توان از مدیریت شهری توقع داشت که اقدامی غیرقانونی انجام دهد.

فرهند با تاکید بر اینکه میان مطالبه و زیاده‌خواهی فاصله وجود دارد، گفت: بر اساس آگهی حراج (مزایده) منتشر شده ۸۲ غرفه این بازار به مزایده گذاشته خواهد شد و بهره‌برداران می‌توانند تا یک‌سال بر اساس ضوابط در بازار گل منطقه ۵ فعالیت کنند.

کد خبر 5485022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha