۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰

مدیرکل استاندارد بوشهر:

آسانسورهای غیر استاندارد مراکز درمانی بوشهر پلمب می‌شوند

آسانسورهای غیر استاندارد مراکز درمانی بوشهر پلمب می‌شوند

بوشهر- مدیر کل استاندارد بوشهر گفت: آسانسورهای فاقد استاندارد، متعلق به ساختمان‌های پزشکان در شهر بوشهر پلمب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیم بهره‌مند ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چند دستگاه آسانسور فاقد استاندارد، متعلق به ساختمان‌های پزشکان در شهر بوشهر پلمپ شد.

وی افزود: در راستای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان و با توجه مصوبه شورای فنی، ایمنی و استاندارد آسانسورهای همه ادارات دولتی و مراکز پرتردد و عمومی مورد پایش قرار گرفت که در پی شکایات مکرر شهروندان، چند دستگاه آسانسور مربوط به ساختمان‌های پزشکان در شهر بوشهر، به دلیل عدم استانداردسازی و بی توجهی به تذکرات انجام شده پلمپ شد.

بهره‌مند افزود: به استناد مصوبات شورای عالی استاندارد، آسانسورهای کششی از فروردین سال ۱۳۸۲ مشمول رعایت استاندارد اجباری هستند و بنابراین مدیران و مالکان ساختمان‌های دارای آسانسور، موظفند نسبت به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور، قبل از شروع بهره‌برداری و استفاده از آسانسور اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تاییدیه ایمنی توسط اداره کل استاندارد بوشهر صادر می‌شود و برای اخذ پایان کار الزامی است، یادآور شد: این تاییدیه دارای اعتبار یک ساله است و در صورت انجام بازرسی ادواری توسط شرکت‌های بازرسی منتخب و نداشتن مغایرت آسانسورهای بازرسی شده، مجدداً تاییدیه ایمنی آسانسور در پایان تاریخ انقضای گواهی قبلی صادر می‌شود.

بهره‌مند افزود: با توجه به اهمیت ایمنی کاربران آسانسورها و ارتقا کیفیت آنها کارفرمایان و متقاضیان نصب آسانسور باید در هنگام انعقاد قرارداد با شرکت‌های نصاب آسانسور از دارا بودن پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور این شرکت از سازمان صنعت، معدن و تجارت اطمینان حاصل کنند که راحت‌ترین راه، مراجعه به درگاه سامانه مدیریت بازرسی آسانسور فروشندگان معتبر آسانسور است.

کد خبر 5486636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha