۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸

مهر گزارش می‌دهد؛

آرامش در بازار کالاهای اساسی کرمانشاه/ضرورت افزایش نظارت بر بازار

آرامش در بازار کالاهای اساسی کرمانشاه/ضرورت افزایش نظارت بر بازار

کرمانشاه- باوجود افزایش قیمت در برخی از کالاهایی اساسی به منظور اصلاح سیاست ارز ترجیحی، آرامش نسبی در بازار کالاهای اساسی در استان کرمانشاه حاکم است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، سمیه نوری: با افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی در راستای اصلاح سیاست ارز ترجیحی در چند روز اخیر زمزمه‌هایی از کمبود کالاها مطرح شد.

پس واریز یارانه‌های کمک معیشتی وارد بازار شدیم تا از میزان موجودی کالاهای اساسی و گرانی‌ها آگاهی پیدا کنیم که در این راستا وارد فروشگاه‌ها و خرده فروش‌های مواد غذایی که عرضه کالاهای اساسی مردم را به عهده داشتن وارد شدیم.

نرگس حسنی یکی از همشهریان کرمانشاهی که برای خرید مواد مورد نیاز خود به فروشگاه مواد غذایی آمده بود در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چند روز پیش در صفحه‌های فضای مجازی عکس نوشته و فیلم‌های بسیاری مبنی بر گرانی کالاهای اساسی منتشر شد که با وجود داشتن برخی مواد غذایی مانند روغن، تخم‌مرغ در منزل باعث شد برای خرید مجدد به بازار بیاییم.

وی با اشاره به اینکه متأثر از مطالب منتشر شده در فضای مجازی برای تهیه روغن و تخم مرغ قرار گرفته بود، افزود: تصور داشتم که با کمبود و قحطی برخی کالاها مانند روغن و گوشت مرغ و تخم‌مرغ در بازار مواجهه باشیم اما حالا به راحتی مواد مورد نیاز پیدا شده و برای تهیه آن هیچ مشکلی نداشتم.

این شهروند کرمانشاهی با بیان اینکه قیمت‌ها افزایش یافته است، ادامه داد: با وجود اینکه شاهد افزایش قیمت برخی اقلام در بازار هستیم اما بر خلاف شایعه‌سازی‌ها تمام کالاهای مورد نیاز به ویژه کالاهای اساسی در بازار یافت می‌شود و حتی نیازی طی کردن مسیر برای پیدا کردن مواد مورد نیاز نیست.

آرامش در بازار کالاهای اساسی کرمانشاه/ضرورت افزایش نظارت بر بازار

حسنی مبلغ واریز شده به عنوان یارانه کمک معیشتی را طرح خوبی دانست و گفت: دولت و مسئولین با واریز کردن مبلغی با عنوان یارانه معیشتی کمک بسیار خوبی به بالا بردن سطح توانایی خرید مردم برای تهیه کالاهای مورد نیاز کرده و همزمان شدن اجرای این طرح با طرح افزایش قیمت‌ها همخوانی داشته و باعث شده که فشار زیادی به مردم وارد نشود.

وی با بیان اینکه مردم ایران باید مراقب فریب دشمن در بازی‌های رسانه‌ای علیه کشور باشند، تاکید کرد: با توجه به اینکه همیشه دشمن در پی ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور بوده‌اند باید مردم ایران در شرایطی این چنین حساس هوشمندی و هوشیاری به خرج داده و فریب رسانه‌های نفوذی را نخورند چرا تنها هدف آنها از هم پاشیدگی وحدت بین ملت ما بوده است.

افزایش تقاضای مردم درپی افزایش قیمت کالاهای اساسی

در جایی دیگر یکی از کسبه و خرده فروشان در محلات پایین شهر، شهر کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چند روز اخیر طی ابلاغیه‌ها و اجرای طرح‌هایی از سوی دولت و مسئولین به منظور ثبات قیمت‌ها و ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور تغییراتی در قیمت کالاهای اساسی موجود در بازار شده است که نگرانی مردم را به دنبال داشته است.

وی در اشاره به افزایش قیمت برخی کالاها، افزود: در چند روز گذشته برخی کالاها مانند روغن، گوشت مرغ، تخم‌مرغ در بازار شاهد افزایش قیمت‌هایی بود که به همین دلیل از سمت مردم نیز تقاضای بیشتری داشته که علت اصلی این افزایش تقاضاها نگرانی مردم از کمبود و یافت نشدن این کالاها است.

این خرده فروش کرمانشاهی در ادامه با بیان اینکه تا کنون در چند روز گذشته هیچ گونه کمبودی وجود نداشته، بیان کرد: با وجود تقاضای بیش از حد مردم برای ۴ کالای نام برده شده اما تا به امروز دچار کمبودی نبوده‌ایم و به محض اتمام کالاهای مورد نیاز در مغازه به سرعت کالای جدید جایگزین شده است.

کسبه خرده فروش کرمانشاهی ابراز کرد: تا چند روز پیش نگرانی مردم از عدم یافتن مواد مورد نیاز خود بود که تقاضای زیادی برای روغن و نیز گوشت مرغ را داشتند اما به دلیل موجود بود اقلام به میزان کافی آسودگی خاطری برای اهالی ایجاد شده و امروز در مقایسه با روزهای گذشته بسیار آرام‌تر و تب و تاب مردم برای تهیه برخی اقلام فروکش کرده است.

به دنبال پیگیری‌های خبرنگار مهر برای بررسی علت گرانی و کمبود برخی اقلام مورد نیاز مردم در بازار به سراغ مسئولین استانی رفت.

ضرورت آگاهی رسانی و تبیین طرح‌های دولت برای مردم از سوی رسانه‌ها

حسین خوش‌اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان کرمانشاه، اظهار کرد: دولت سیزدهم دست به جراحی بزرگ اقتصادی زده و باید همه برای موفقیت از این طرح حمایت کنند.

وی افزود: در این شرایط باید به سمت و سوی اطلاع‌رسانی صحیح در خصوص طرح اقتصادی دولت سیزدهم حرکت کنیم اما برخی مدیران پاسخگو نیستند در حالی که هر مدیری در حوزه خود باید پاسخ دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم خنثی سازی عملیات مخرب رسانه‌های معاند، گفت: توقع از صداوسیما و رسانه‌های رسمی وجود دارد که در گفتگو با کارشناسان آگاهی رسانی و تبیین داشته باشد.

خوش اقبال با تاکید بر ورود فعالانه روابط عمومی‌ها در این طرح، بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی و تریبون داران نیز باید ورود داشته باشند و در اقناع سازی افکار عمومی نقش ایفا کنند.

حذف ارز ترجیحی گامی بلند در راستای مبارزه با فساد

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه، اظهار کرد: دولت سیزدهم به منظور اصلاح سیاست‌ها در خصوص یارانه کالاهای اساسی اقداماتی انجام داده که هدف اصلی آن حل مشکلات پیش آمده است.

وی با اشاره به اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی در دولت جدید، افزود: به دلیل توزیع ارز ترجیحی و اصلاح اصل آن و گامی که در راستای مبارزه با فساد، رانت و تبعیض و تحقق عدالت برداشته شده است چالش‌هایی در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی ایجاد شده که با نظر کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی برای حل این چالش‌ها تلاش می‌شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اصلاح در بازار ارز طی چند سال گذشته در کشور از اهمیت و ضرورت بالایی برخوردار بوده که دولت سیزدهم در این مسیر با شروع اولین سال فعالیت خود گام برداشته و اصلاح آن را در دستور کار قرار داده است.

آرامش در بازار کالاهای اساسی کرمانشاه/ضرورت افزایش نظارت بر بازار

امیر مقدم با اشاره به اینکه اصلاح ارز ترجیحی بر کالاهای اساسی در راستای احیای حقوق مردم صورت گرفته، بیان کرد: با توجه به اسم طرح اجرایی در دولت سیزدهم باید گفت که در حال حاضر در استان کمبود کالا نداشته و تنها از مردم خواستاریم که بیش از حد نیاز خود کالای مورد نظر خریداری نکنند و در این مسیر همراه دولت باشند.

وی خاطر نشان کرد: طی چند روز گذشته با مشاهده اخبار و شایعه‌های ایجاد شده برخی افراد سودجو قصد سو استفاده از شرایط پیش آمده در جامعه را داشته برای جلوگیری از آن از تمام دستگاه‌های اجرایی و بازرسان تمام ادارات خواهشمندیم که نظارت‌ها را بر بازار و کالاهای اساسی مردم بیشتر کنند.

توزیع روزانه ۱۲۰ تن مرغ در کرمانشاه / ‏مرغ‬ منجمد در بازار عرضه می‌شود

شهریار قاسمی رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ماه گذشته بیش از ۲ هزار تن کالای اساسی در استان توزیع شده و در حال حاضر کمبود کالای اساسی برای مردم وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه مرغ جوجه ریزی ۹۰ روز زمان می‌برند، افزود: به دلیل جوجه ریزی مناسب در استان کرمانشاه در حال حاضر گوشت مرغ به اندازه کافی برای توزیع روزانه با توجه به افزایش تقاضا به صورت ۱۲۰ تنی وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تیم‌های نظارتی جهاد کشاورزی نظارت بر توزیع کالاها دارند، تصریح کرد: ۱۶ تیم نظارتی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در نوبت‌های صبح و عصر به همراه ۶۵۰ نفر از بسیجیان بر توزیع کالاهای اساسی نظارت دارند.

کالاهای اساسی به اندازه کافی در کرمانشاه وجود دارد

محسن دارابی رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طی چند روز گذشته بیشترین تمرکز بر روی واحدهای تولیدی و توزیعی کالاهای اساسی قرار گرفته، اظهار کرد: در پی کشف کالاهای اساسی احتکاری توسط افراد سودجو در روزهای گذشته تمرکز بیشتری بر بازار از سمت ادارات و بازرسان لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه کمبودی برای تأمین کالاهای اساسی در استان کرمانشاه وجود ندارد، وی افزود: در چند روز گذشته واحدهای صنفی متخلف شناسایی و برای پلمب آن‌ها به طور جدی اقدام شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تیم‌های نظارتی هر روز به صورت مستمر بر فعالیت بازار نظارت دارند، تصریح کرد: از مردم خواستاریم که به شایعات فضای مجازی توجه نکرده و اخبار را از منابع معتبر دنبال کنند.

آرامش در بازار کالاهای اساسی کرمانشاه/ضرورت افزایش نظارت بر بازار

اصلاح اقتصاد کشور نیازمند همراهی مردم است

بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی گرانی‌های اخیر در بازار از سمت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، سازمان صمت و سایر دستگاه‌های نظارتی و اجرایی برای کنترل قیمت و تمامی اقلام در بازار صورت گرفته و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: افزایش قیمت‌ها در بازار تنها شامل چند قلم کالا بوده و با مشاهده افزایش قیمت بر کالاهایی مانند نان، بنزین و دارو برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه افراد سودجو به دنبال افزایش قیمت سایر کالاها هستند، تصریح کرد: در صورت بر خورد و شناسایی افرادی که قصد سو استفاده از فضای موجود را داشته باشند بازرسان می‌توانند هر کدام از این مراکز به مبلغ ۱۰ میلیون تومان جریمه و واحدهای مربوطه را پلمب کنند.

باباخانی با اشاره به اینکه طرح اجرایی به دنبال سود مردم است، بیان کرد: این طرح بسیار سودمند بوده برای مردم و در این مسیر تنها نیازمند همراهی و همدلی مردم بوده تا به نتیجه نهایی خود برسد چرا که بسیاری از شبکه‌های نفوذی به دنبال سو استفاده از این طرح هستند و همچنین لازم به ذکر است که این طرح با کمترین حاشیه در کرمانشاه در حال اجرا است.

کد خبر 5489079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فراجناحی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      چند هفته قبل از تغییر قیمت روغن و سایر اقلام،کارخانه دار ها از عرضه اقلامی که با ارز 4200تومانی در اختیار داشتند به بازار خودداری کردند والان هم قطره چکانی وارد بازار می کنند و تشکیل صف بی معناست. و نکته دیگر: انواع نوشیدنی ها، برنج وکرایه ماشین و... که نرخ مصوب آنها تغییر نکرده چرا افزایش قیمت؟