۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۳۷

جشنواره گلستان‌خوانی فارس «خوان نعمت» برگزیدگانش را شناخت

جشنواره گلستان‌خوانی فارس «خوان نعمت» برگزیدگانش را شناخت

شیراز - همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی از ۳۰ کودک و نوجوان برگزیده جشنواره گلستان‌خوانی «خوان نعمت» تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آئین پایانی این جشنواره، زبان را یکی از مهمترین شاخص‌های هویتی هر ملت و عنصر وحدت‌بخش توصیف و خاطرنشان کرد: بی توجهی به این شاخصه مهم در عرصه سیاستگذاری‌های آموزشی و فرهنگی عواقب تلخی را در پی خواهد داشت.

غلامرضا خوش‌اقبال ادامه داد: امروز زبان فارسی جز کامل‌ترین زبان‌های دنیا به شمار می‌رود که حفظ و ادامه حیات خود را طی هزاره گذشته مدیون بزرگانی همچون فردوسی و بیهقی و سعدی است.

وی توجه به آموزه‌ها و آثار این بزرگان را امری ضروی دانست و تأکید کرد: آشنایی کودکان با ادبیات کلاسیک که از مظاهر مهم تعالی زبان فارسی است به دلیل گره خوردگی با مبانی فرهنگی و اخلاقی، آینده فرزندانمان را تأمین خواهد کرد.

این مدرس زبان و ادبیات فارسی دانشگاه، با قدردانی از انجمن اهل قلم فارس در برگزاری جشنواره خوان نعمت گفت: برگزاری چنین رویدادهایی ضمن پاسداشت زبان فارسی در ایجاد انگیزه میان فرزندان و والدین نقش مهمی دارد و باید بیش از گذشته گسترش یابد.

حسن دهقان دبیر انجمن اهل قلم فارس نیز در این مراسم، توجه به هنرهای نمایشی را از وجوه تمایز «خوان نعمت» با سایر جشنواره‌های گلستان‌خوانی دانست و گفت: باید با استفاده از هنرهای جدید و هر ابتکار دیگری، نسل جدید را با ادبیات کهن پیوند زد.

وی با بیان اینکه محتوای گلستان سعدی و سایر شاهکارهای ادبیات تعلیمی گمشده‌های دنیای معاصر و زندگیِ انسانِ امروز هستند تصریح کرد: فرزندی که از کودکی با این مفاهیم گره بخورد در مسیر رشد قدم خواهد گذاشت و چشم اندازی روشن در مقابل خود احساس می‌کند.

این شاعر و شیرازپژوه ادامه داد: تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره خوان نعمت شوق‌انگیز و دغدغه‌مندی والدین در همراهی فرزندانشان در تولید اثر قابل تحسین بود.

کد خبر 5490648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha