۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۵

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اردبیل:

توسعه موزه‌ها در شهرستان‌های اردبیل را پیگیری می‌کنیم

توسعه موزه‌ها در شهرستان‌های اردبیل را پیگیری می‌کنیم

اردبیل- سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با همت مسئولان موزه کوثر راه‌اندازی شد و پیگیر راه‌اندازی موزه‌ها در شهرستان‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فردین عینی قبل از ظهر پنجشنبه در بازدید از موزه‌های اردبیل به مناسبت هفته جهانی موزه‌ها اظهار کرد: ۱۷ موزه در حوزه‌های مختلف صنایع دستی، مردم‌شناسی و باستان‌شناسی در استان اردبیل فعال است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۳۱ هزار و ۴۶۲ بازدید و در تعطیلات نوروز امسال نیز ۲۰ هزار بازدید از موزه‌های این استان به ثبت رسید.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این استان ۱۷ موزه با موضوعات مختلف اعم از صنایع دستی، مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و موزه تخصصی دارد که ۱۴ مورد آن دولتی، یک مورد غیردولتی، یک مورد خصوصی و یکی از موزه‌ها نیز مشارکتی است.

عینی افزود: امسال با انجام مکاتبات لازم، انتخاب اشیای مناسب برای موزه و تجهیز مکان به ویترین و امنیت لازم، موزه صنایع دستی شهرستان کوثر راه‌اندازی و آماده بازدید شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته در کنار اقدامات مرمتی که بخش شاخصی از فعالیت‌های حوزه میراث فرهنگی به شمار می‌رود، در سایر حوزه‌ها از جمله توسعه موزه‌ها نیز اقدامات شاخصی انجام شد.

عینی اضافه کرد: پارسال در زمینه کاوش شاهد کاوش در محوطه قره‌حسنلو در شهرستان نمین، محوطه کاروانسرای زنجیرلو مجموعه بازار اردبیل، محوطه کول‌تپه گیوی و محوطه کارخانه آرتاویل‌تایر شهرستان اردبیل بودیم.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: در راستای تداوم اقدامات در بخش میراث فرهنگی استان، تلاش می‌کنیم تا امسال نیز با جذب اعتبارات مورد نیاز در راستای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مرمتی و سایر بخش‌های حوزه میراث فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهیم.

کد خبر 5493999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha