۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۰

فرمانده‌سپاه حضرت‌ولی‌عصرخوزستان:

عملیات آزاد سازی خرمشهر یکی از مهمترین عملیات های دفاع مقدس بود

عملیات آزاد سازی خرمشهر یکی از مهمترین عملیات های دفاع مقدس بود

اهواز- فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: بیش از پنج هزار کیلومتر از خاک ایران در عملیات آزاد سازی خرمشهر که یکی از مهمترین عملیات های دفاع مقدس بود، آزاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوارپور ظهر امروز شنبه در حاشیه تجلیل از پیشکسوتان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و سالروز مقاومت مردم دزفول اظهار کرد: عملیات آزاد سازی خرمشهر یکی از مهمترین عملیات دوران هشت سال دفاع مقدس بود که با همت رزمندگان شهر خرمشهر آزاد شد.

وی با اشاره به اینکه این عملیات در دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ آغاز شد و ۲۳ روز به طول انجامید، بیان کرد: بیش از پنج هزار کیلومتر از خاک ایران از جمله هویزه، پادگان حمید و غرب کارون در این عملیات آزاد شد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان افزود: مردم همیشه در عملیات‌های مختلف در هشت سال دفاع مقدس از جمله مردم خرمشهری که زخم عمیقی در پی این جنگ متحمل شده بودند.

سردار حسن شاهوارپور با تاکید بر اینکه فتوحات و دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس باید به طور مستمر یادآوری شود، تصریح کرد: رزمندگان ایرانی در عملیات آزاد سازی خرمشهر تعداد ۱۹ هزار اسیر عراقی را به کشورشان تسلیم کردند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: در عملیات آزاد سازی خرمشهر تعدادی از رزمندگان به شهادت رسیدند که تعدادی دیگر جانباز شدند که بعضی از آنها در قید حیات هستند و این افتخار را داریم که امروز از این افراد تجلیل و قدردانی کنیم.

کد خبر 5495465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha